وزیر خزانه داری آمریکا ساعاتی پیش از نشست ترامپ با مقامات مربوط به موضوع برجام، گفت تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام خواهیم کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا: تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام می کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، استفان منوچین روز پنج شنبه با حضور در جمع خبرنگاران کاخ سفید، افزود: بسیاری از بخش ها در برجام وجود دارد که نیاز به تغییر دارند.
وی ادامه داد: موارد دیگری همچون موشک های بالستیک، حقوق بشر و موارد مختلف وجود دارد که خارج از برجام و مساله هسته ای هستند.
وزیر حامی رژیم صهیونیستی دولت ترامپ تصریح کرد: بگذارید به شما بگویم که ما روی ایران متمرکز شده ایم و تعداد تحریم هایی که امروز علیه ایران وجود دارد از هر کشور دیگری در دنیا بیشتر است.
منوچین یادآور شد: تحریم ها علیه ایران خارج از چارچوب برجام خواهد بود.
به گفته رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مقامات مربوط به موضوع برجام بعد از ظهر امروز پنج شنبه (به وقت محلی) گرد هم خواهند آمد تا درباره این مساله تصمیم گیری کنند.
قرار است ترامپ روز جمعه این تصمیم را اعلام کند.
به موجب قانون 2015 کنگره آمریکا، رئیس جمهوری این کشور موظف است هر 90 روز، گزارشی مستند از پایبندی یا عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود ارائه دهد.
دونالد ترامپ در 12 اکتبر بر خلاف گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تایید پایبندی ایران به این تعهدات، تصمیم گرفت تا اجرای تعهدات از سوی ایران را تایید نکند. به دنبال این مساله، کنگره 60 روز فرصت داشت تا درباره بازگشت تحریم هایی که به موجب برجام تعلیق شده بودند، تصمیم بگیرد.
کنگره آمریکا با پایان یافتن این مهلت، هیچ تصمیمی نگرفت و دوباره نوبت ترامپ است که در پایان 90 روز دیگر، در این باره تصمیم گیری کند.
با این حال اعضای اتحادیه اروپا بر اجرای تعهدات برجامی همه کشورهای عضو از جمله آمریکا تاکید کرده اند و نسبت به تخریب این توافق بین المللی هشدار داده اند.