به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا - نشریه هیل روز دوشنبه در گزارشی نوشت که سه تن از قوی ترین رقبای دمکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، همگی سیاه پوست هستند.

سه زن سیاه پوست، رقبای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نشریه هیل افزود: این سه زن، «اپرا وینفری» مجری آمریکایی، «میشل اوباما» همسر رئیس جمهوری پیشین آمریکا و سناتور «کامالا هریس» نام دارند.
«استیو بنن» استراتژیست پیشین کاخ سفید گفته است که اپرا وینفری تهدیدی جدی را برای ریاست جمهوری ترامپ به وجود می آورد.
میشل اوباما کاخ سفید را با 68 درصد میزان مجبوبیت ترک کرد. از سویی «آن کالتر» ستون نویس محافظه کار آمریکایی پیش بینی کرده است که سناتور هریس در صورت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد دمکرات ها خواهد بود.
یک نامزد زن سیاه پوست توجهات بسیاری را در روند مبارزه با ترامپ جلب می کند. 94 درصد از زنان سیاه پوست در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا علیه ترامپ رای دادند، این رقم در میان زنان لاتین تبار آمریکایی 69 درصد و در میان زنان سفید پوست این کشور 43 درصد بود. در همین حال، زنان از همه نژادها در آمریکا بزرگترین راهپیمایی ها علیه ترامپ را هدایت کرده اند.
همچنین «آپریل رین» فعال آمریکایی که بانی کمپین OscarsSoWhite در اعتراض به نقش کمرنگ سیاه پوستان در مراسم اسکار است، به تازگی ابراز نگرانی کرد که هیاهوی به راه افتاده در آمریکا در مورد نامزدی زنان سیاه پوست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ممکن است یک تله باشد.
این در حالی است که زنان سیاه پوست از نردبان سیاسی آمریکا در مناصب بسیاری بالا رفته اند. زنان سیاه پوست عهده دار سمت شهردار در دستکم هفت شهر بزرگ آمریکا هستند. بعلاوه، 21 زن سیاه پوست در کنگره این کشور خدمت می کنند.