تارنمای خبری بی بی سی نوشت:در پی انتشار ارقامی از درآمدهای دختر و داماد دونالد ترامپ که نشان می دهد درسال اول ریاست جمهوری وی بیش از 82میلیون درآمد داشته اند، خانواده ترامپ به استفاده از مقام ریاست جمهوری در راستای تامین منافع شخصی متهم شدند.

افزایش 82 میلیون دلاری دارایی دختر و داماد ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از تارنمای این شبکه خبری انگلیس، رسانه های آمریکا افشا کردند که ایوانکا دختر ترامپ و جرد کوشنر دامادش در نخستین سال خدمت خود به عنوان مشاوران ارشد رئیس جمهوری آمریکا، از راه تجارت 82 میلیون دلار درآمد داشته اند.
به عبارتی دیگر، ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر پس از ورود به کاخ سفید نیز به سرمایه گذاری های سنگین و تجارت در حوزه املاک ادامه داده اند.
سرمایه های جانبی که به جیب این مشاوران ارشد کاخ سفید رفته، شبهاتی را در مورد احتمال تعارض منافع به وجود آورده است و به این ترتیب خانواده ترامپ به استفاده از مقام ریاست جمهوری برای منافع شخصی متهم شده اند.
تعارض منافع (Conflict of interest) یا «رانت میز» به حالت و وضعیتی اطلاق می‌شود که شخص یا اشخاصی از یک طرف در مقام و مسؤلیت مورد اعتماد دیگران قرار می‌گیرند و از طرف دیگر خود دارای منافع شخصی یا گروهی مجزا و در تقابل و تعارض با مسؤولیت مورد نظر هستند. به بیان دیگر، فرد به‌صورت ناخواسته و در حالت بی‌طرفی در شرایطی قرار ‌گیرد که میان منافع شخصی و حرفه‌ای او تضاد ایجاد شود.
به نوشته بی بی سی، این زوج به منظور پیوستن به تیم ریاست جمهوری دونالد ترامپ از تمام پست های خود در شرکت های مختلف دست کشیدند اما کوشنر و همسرش سهام خود را به ترتیب در حوزه املاک و خط تولید پوشاک و اکسسوری حفظ کردند.
بنابر گزارش ها، ایوانکا ترامپ در نخستین سال فعالیت دولتی خود 3.9 میلیون دلار از سرمایه گذاری در هتل بین المللی ترامپ و بیش از 5 میلیون دلار از برند شخصی خود درآمد داشته است.
به گزارش این رسانه انگلیسی، دختر رئیس جمهوری آمریکا همچنین 2 میلیون دلار از موسسه ترامپ و 289 هزار دلار از کتاب خود با عنوان زنان شاغل درآمد داشت و همسرش بیش از 5 میلیون دلار از یک مجتمع مسکونی در نیوجرسی آمریکا درآمد داشته است. اینها بخش هایی از درآمدهای افشا شده این دو نفر است.
از سوی دیگر به نوشته واشنگتن پست، درآمد کوشنر در بخش املاک خانوادگی به حدود 70 میلیون دلار هم می رسد.
براساس نوشته این رسانه آمریکایی، دارایی های کوشنر و ایوانکا ترامپ درسال 2017 (97-1396) به ترتیب بین 179 میلیون تا 735 میلیون دلار و 55.3 میلیون تا 75.6 میلیون دلار بوده است.
این ارقام اواخر روز دوشنبه در غیاب ترامپ که برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی واشنگتن را به مقصد سنگاپور ترک کرده بود، از سوی کاخ سفید منتشر شد

ایرنا