مقامات ارشد دولت ترامپ در تلاش هستند تا مانع از آن شوند که میلیون ها یورو پول نقد از آلمان به ایران منتقل شود.

آمریکا در تلاش برای جلوگیری از انتقال 300 میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، پایگاه اینترنتی "واشنگتن فری بیکن" در گزارشی نوشت که مقامات دولت ترامپ در تلاش هستند تا مانع از آن شوند که آلمان 300 میلیون یورو را به تهران منتقل کند.

نشریه "بیلد" آلمان در مطلبی ادعا کرده است: دولت ایران نگران این مسئله است که بعد از آغاز اجرای تحریم‌های مجدد آمریکا علیه تهران، دستشان از پول‌هایشان در بانک‌های آلمان کوتاه شود و از این رو تصمیم دارد 300 میلیون یورو پول نقد را از بانک تجاری ایران در هامبورگ که دست بانک مرکزی آلمان است وارد کند.

بانک تجاری ایران- اروپا در هامبورگ از اعتبارهای مالی بالایی برخورداراست که متعلق به دولت ایران است و مسئولیت آن به دست بانک مرکزی آلمان است. قرار است این بانک 300 میلیون یورو را از طریق هواپیما به نمایندگان دولت ایران منتقل کند.

فاش شدن این موضوع می تواند به تشدید تنش های موجود میان آمریکا و آلمان منجر شود چون آمریکا در تلاش است تا اروپایی ها را متقاعد کند تا فشارها علیه ایران تشدید یابد اما این اقدام آلمان می تواند فشارها تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد.

"ریچارد گرنل" سفیر آمریکا در آلمان روز دوشنبه به واشنگتن فری بیکن گفت که وی و دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ در حال فشار به دولت آلمان برای مانع شدن از انتقال چندین میلیون یورو پول نقد به ایران هستند.

گرنل به فری بیکن گفت: ما در حال تشویق دولت آلمان در عالی ترین سطوح هستیم تا مداخله کرده و انتقال پول نقد را متوقف کند.