وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روزهای پنج شنبه و جمعه دیدار غیررسمی را به ریاست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار می‌کنند که حفظ برجام ، بحران سوریه و کره شمالی از موضوعات مهم مورد بحث در آن خواهد بود.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در وین درباره سوریه و حفظ برجام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به‌ گزارش ‌مثلث آنلاین و ‌به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد " یک رویداد مهم در چارچوب ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا امروز بعد از ظهر در وین به روی صحنه می رود. نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا برای همکاری‌های بهتر در این اتحادیه و با جنوب شرقی اروپا و همچنین کمک‌های مالی مربوطه در این راستا در وین برگزار می شود.

اتریش در این نشست همچنین می خواهد درباره عملیات نظامی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به منظور مقابله بهتر با هجوم پناهندگان صحبت کند. همچنین بر اساس برنامه ریزی های قبلی درباره تغییراتی در قوانین احتمالی نیروی دریای اتحادیه اروپا در مدیترانه (سوفیا) هم بحث هایی می شود.

مستقیما بعد از دیدار وزرای دفاع اتحادیه اروپا در روزهای پنج شنبه و جمعه دیدار غیررسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در وین برگزار می شود. موضوعات اصلی این نشست که در هوفبورگ برگزار می شود خاورمیانه، اوکراین ومناسبات دو سوی آتلانتیک است.

"کارین کنایسل"، وزیر امور خارجه اتریش میزبانی این نشست غیررسمی در وین را که برای آن تصمیم گیری هایی پیش بینی نشده است بر عهده می گیرد. این نشست به ریاست، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود. موگرینی که همچنین نشست غیر رسمی وزرای دفاع این اتحادیه را هم ریاست می کند امروز بعد از ظهر با "الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش دیدار خواهد کرد.

در ابتدای نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بحث و گفتگوهایی درباره تحولات اخیر در خاورمیانه در برنامه قرار دارد. پیش بینی می شود که درباره شرایط در یمن، لیبی و سوریه و همچنین ایران و درگیری ها در خاورمیانه هم بحث هایی انجام شود. همان گونه که کنایسل اخیرا اعلام کرده است هچنین به مسئله سوریه و بازگشت پناهندگان به این کشور و همکاری با روسیه در این زمینه پرداخته خواهد شد.

در مسئله مناسبات دو سوی آتلانتیک از جمله به مسئله امکان همکاری برای خلع سلاح کره شمالی و حفظ توافق اتمی با ایران که رئیس جمهور آمریکا به صورت یکجانبه آن را لغو کرده است پرداخته خواهد شد.

در روز جمعه و روز دوم نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا نمایندگان کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه اروپا یعنی آلبانی، ترکیه ، مقدونیه، مونتنگرو و صربستان نیز شرکت خواهند کرد. این نشست ها با یک بیانیه مشترک موگرینی و کنایسل پایان خواهد یافت.