«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در ماه جاری میلادی شخصا ریاست یک نشست شورای امنیت را بر عهده خواهد گرفت.

ترامپ ریاست یک نشست شورای امنیت را برعهده می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  تارنمای خبری هیل، هیلی اعلام کرد که ترامپ در سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درخصوص یک «چالش جهانی» با رهبران دیگر کشورها گفت وگو می‌کند و نشستی در خصوص یک «مسئله مهم منطقه‌ای» خواهد داشت.
آمریکا از ابتدای ماه سپتامبر، ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده گرفته است.
اجلاس مجمع عمومی این سازمان از 18 سپتامبر (27 شهریور) آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که رئیس جمهوری آمریکا حداکثر تا 24 سپتامبر (2 مهر) در نیویورک حضور یابد.
از جمله برنامه های احتمالی وی در حاشیه اجلاس آتی، دیدار با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و گفت وگو در خصوص مسئله کره شمالی اعلام شده است.
رسانه‌ها پیش از این خبر داده بودند که ترامپ همچنین قصد دارد در این اجلاس، از طرح موسوم به «معامله قرن» که در ارتباط با مسئله فلسطین است، رونمایی کند.
از زمانی که وی شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به این شهر را صادر کرد، زمزمه هایی درباره طرحی هماهنگ میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با نام «معامله قرن» شنیده می‌شد.
صهیونیست ها سال هاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند که مهم‌ترین آن‌ها، ایجاد قدس بزرگ و به حاشیه راندن هر چه بیشتر فلسطینیان است.
شبس ** 9386 *1613*