یک روزنامه آلمانی در مطلبی با اشاره به مناقشات بودجه‌ای بین ترامپ و کنگره بر سر دیوار مکزیک که طولانی ترین رکورد تعطیلی دولت در تاریخچه آمریکا را ایجاد کرده است، نوشت به این ترتیب ترامپ کم کم تمام این کشور را به گروگان می‌گیرد.

رسانه آلمانی گزارش داد؛  ترامپ همه آمریکا را به گروگان می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، سایت رادیو آلمان در مطلبی نوشت: اگر تاریخدان ها بعدها زمانی بخواهند توصیف کنند ایالات متحده چگونه موضع قدرتمند خود به عنوان یک ابرقدرت را از دست داده است سال 2019 می تواند نقش مهمی را در این راستا ایفا کند.

در حالی که چین نفوذ جهانی خود را به صورت استراتژیک و ماهرانه افزایش می دهد، آمریکا با یک رئیس جمهور نامناسب از طریق بحران های بی‌شمار بین‌المللی تضعیف می شود.

حالا طولانی ترین رکورد تاریخی تعطیلی دولتی در تاریخچه آمریکا به دست آمده است. این مسئله‌ای باورنکردنی است. در واقع اقتصاد ایالات متحده اقتصادی پررونق است و کارکنان دولتی در آمریکا از جمله باتجربه ترین و متخصص ترین در دنیا هستند. با این همه باید صدها هزار نفر از آن ها برای مدت بیش از سه هفته بر خلاف خواست خود در خانه بمانند و هیچ حقوقی دریافت نکنند.

 

یچ کشور دیگری در دنیا از این ابزار مشکوک تعطیلی اجباری دولت استفاده نمی کند.آنچه که قبلا به عنوان اهرمی برای شرایط استثنائی درباره آن فکر می شد تا به این ترتیب رئیس جمهور و کنگره در آمریکا به سرعت به توافق دست یابند، حالا به سمبلی برای جدایی و بن بست طولانی در واشنگتن تبدیل شده است.

حالا طولانی ترین تعطیلی دولتی در تاریخچه آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ اتفاق افتاده است و این توسط ترامپ رقم خورده تا به این ترتیب با همه قدرت حدود شش میلیارد دلار برای مهم ترین وعده انتخاباتی خود یعنی ساختن دیواری از فولاد و بتن در مرز با مکزیک از کنگره دریافت کند.

حدود دو سال ترامپ بیهوده سعی کرده است که بودجه ساختن این دیوار را از جمهوریخواهان در کنگره بگیرد. حالا او می خواهد اکثریت جدید دموکرات ها در مجلس نمایندگان را به این کار وا دارد.

در مناقشات بر سر این مسئله طرفین حتی یک گام هم به سوی هم بر نمی دارند. برای ترامپ مسئله انتخاب دوباره اش در سال آینده مطرح است. وی می خواهد به طرفدارانش نشان دهد که او همه اقدامات را انجام داده است تا مهم ترین وعده انتخاباتی خود را محقق کند. به این ترتیب وی 800 هزار نفر از کارکنان دولت و خانواده های آن ها و با طولانی تر کردن زمان این بن بست دولتی تمام این کشور را به گروگان می گیرد.

طولانی ترین بن بست دولتی در آمریکا یک رکورد غم انگیز و هم زمان یک نشانه است برای یک جامعه عمیقا دچار از هم گسیختگی شده و یک رئیس جمهور متعصب که کشور خود را از طریق بحران های خود ساخته ضعیف می کند. قدرت نظم دهنده سابق آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ ازبین رفته است.

دونالد ترامپ می‌گوید برای تامین منابع مالی و مجرای قانونی ساخت دیوار مکزیک اگر لازم شود وضعیت فوق العاده اعلام خواهد کرد که با استفاده از اختیارات آن ساخت دیوار حائلی که در دوران انتخابات ریاست ‌جمهوری وعده داده بود را عملی کند.

بحث تامین بودجه ساخت دیوار مکزیک در حالی دوباره بالا گرفته و به تعطیلی طولانی مدت بخش هایی از دولت انجامیده که ترامپ در دوران انتخاباتی بارها تاکید کرده بود هزینه ساخت این دیوار را مکزیک تقبل خواهد کرد.

این بن بست سیاسی در واشنگتن، حدود 800 هزار کارمند دولت فدرال آمریکا را از روز 22 دسامبر گذشته بدون حقوق گذاشته است.