مثلث آنلاین: سرمایه گذاری روسیه در بخش نفت و گاز عراق از مرز 10 میلیارد دلار فراتر رفت.

سرمایه گذاری نفتی روسها در عراق از10 میلیارد دلار فراتر رفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، 'ماکسیم ماکسیموف' سفیر روسیه در بغداد روز پنجشنبه در سخنانی گفت که میزان سرمایه گذاری شرکت های روسی در بخش نفت و گاز عراق به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است.
وی تاکید کرد که شرکت های روسی در حال برنامه ریزی برای افزایش این رقم هستند و قصد ندارند به این میزان سرمایه گذاری بسنده کنند.
سفیر روسیه گفت: شرکت لوک اویل هم اکنون در حال اجرای طرحی توسعه میدان 'القرنه الغربیه' است که از مارس 2014 استخراج روزانه 400 بشکه از آن آغاز شده است.
وی بدون ارائه جزییات بیشتر گفت که این شرکت روسی همچنین در حال اجرای طرح 'بلوک 10' درعراق است.
به گفته وی، شرکت گازپروم روسیه نیز در حال اجرای یک طرح در منطقه 'بدره' در استان واسط عراق است.
ماکسیموف گفت که شرکت های روسیه در حال طراحی سرمایه گذاری های آینده و گسترش حضور و فعالیت خود در حوزه های نفت گاز عراق هستند.
به اعتقاد کارشناسان، توسعه روابط بین بغداد و مسکو در حال حاضر یک خواست دو جانبه است و بر همین اساس انتظار می رود حضور شرکت های روسیه در امر بازسازی عراق و همچنین سرمایه گذاری در بخش نفت بیشتر شود.
این همکاری ها همان طور که رسانه های روسی پیشتر بر آن صحه گذاشته اند، فقط به حوزه های اقتصادی محدود نخواهد شد و عراق نیز از گسترش روابط سیاسی با مسکو به منظور یافتن قدرت مانور بیشتر در برابر فشارهای آمریکا در مرحله پیش رو تن خواهد داد.
خاورم*4**380*