مثلث آنلاین: مجلس ژاپن با اکثریت آرا بودجه ارایه شده توسط «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای سال مالی 2019 به میزان 920 میلیارد دلار را تصویب کرد.

بودجه 920 میلیارد دلاری ژاپن تصویب شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا روزنامه ژاپن تایمز روز شنبه نوشت، در همین حال بر اساس این بودجه مصوب میزان مالیات بر مصرف در ژاپن که موضوعی جنجالی است از ماه اکتبر امسال از 8 درصد به 10 درصد افزایش می یابد.
این نخستین بار است که چنین بودجه کلانی از سوی دولت ارایه و در مجلس تصویب می شود پیشتر بیشترین میزان بودجه مصوب 904 میلیارد دلار بوده است دولت ژاپن یک بار در سال 2014 میلادی مالیات بر مصرف را از 5 درصد به 8 درصد افزایش داد.
حدود 308 میلیارد دلار از بودجه سال مالی 2019 میلادی به بهداشت، مراقبت های بهداشتی، درمان و همچنین امور بازنشستگی و مستمری بگیران ژاپنی اختصاص یافته است.
بر اساس لایحه مصوب بودجه، میزان تخصیص یافته برای ارتش ژاپن در سال مالی مذکور که مارس سال 2020 خاتمه می یابد، 45 میلیارد و 570 میلیون دلار است که بخشی از آن برای خرید شش فروند هواپیمای اف 35 رادارگریز و سامانه موشکی آجیس اختصاص داده خواهد شد.
دولت ژاپن در هفت سال گذشته شاهد روند رو به رشد مصرف بوده و به همان نسبت میزان بودجه نیز در این کشور افزایش یافته است.
یکی از بخش هایی که کماکان ضعف دارد مراقبت های بهداشتی و پوشش بیمه بهداشت و درمان است و از این نظر ژاپن بدترین وضعیت را در میان کشورهای صنعتی دنیا دارد.
آساق**231**1904**