در حالی که نتایج رسمی شمارش آرای انتخابات پارلمانی در اراضی اشغال اعلام نشده، رهبران حزب «آبی و سفید» و «لیکود» خود را پیروز این انتخابات معرفی کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی ، ساعاتی پس از پایان رأی گیری در اراضی اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی و « بنی گانتز » رقیب جدی وی در انتخابات کنیست خود را پیروز این انتخابات معرفی کردند.

از سوی دیگر کانال 12 اسرائیل اعلام کرد بر اساس نظرسنجی‌هایی که از حوزه‌های رأی گیری انجام داده حزب آبی و سفید 37 کرسی و حزب لیکود 33 کرسی پارلمان را تصاحب خواهند کرد.

نظرسنجی دیگری که از سوی کانال 13 انجام گرفته حاکی است هر دو حزب به صورت شانه به شانه حرکت می‌کنند و هر دو 36 کرسی را از آن خود می‌کنند.

نتایج نهایی بیست و یکمین دوره انتخابات کنیست قرار است از صبح چهارشنبه اعلام شود، با این حال به نظر می‌رسد حزب پیروز نخواهد توانست اکثریت کرسی‌ها (۶۱ کرسی) برای تشکیل دولت را از آن خود کرده و ناچار به ائتلاف با احزاب کوچک‌تر است.

تنها چند ساعت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، دو حزب سیاسی در این رژیم بدلیل بروز تخلفات متعدد در جریان برگزاری انتخابات به صورت رسمی از روند برگزاری این انتخابات شکایت کردند.

گفته شده دو حزب «اسرائیل بیتنا » و « مرتص » در شکایت خود اعلام کرده‌اند که در بسیاری از صندوق‌ها، نشانی از آرای حامیان آن‌ها وجود ندارد و در برخی مراکز رأی‌گیری نیز رأی دهندگان نتوانسته‌اند به این دو حزب رأی دهند.