خبرگزاری رویترز گزارش کرد، اسناد رسمی اوکراین نشان داده‌اند، همسر ولودیمیر زلنسکی به رغم ادعای او در زمان کمپین ریاست جمهوری در خصوص جدا بودنش از طبقه ثروتمند،‌ چند سال پیش اقدام به خرید یک آپارتمان لوکس از یکی از ثروتمندان سرشناس اوکراینی آن هم به نصف قیمت واقعی آن کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در این گزارش نوشته، ولودیمیر زلنسکی، یک کمدین و چهره شناخته شده برنامه‌های تلویزیونی است که با وجود نداشتن تجربه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری 21 آوریل سال جاری میلادی در اوکراین پیروز شد.

این اتفاق بعد از آن افتاد که او در تبلیغات مربوط به انتخابات، خودش را یک کاندیدای جدا از نخبگان ثروتمند حاکم بر عرصه سیاست و تجارت اوکراین معرفی کرده بود.

اما افشای معامله و خرید این آپارتمان در یک مجتمع گرانقیمت به نام مجتمع "امپراتور" واقع در ساحل دریای سیاه از سوی همسر زلنسکی، نشان می‌دهد که خانواده زلنسکی دست کم با یک عضو همین نخبگان ثروتمند حاکم بر اوکراین معامله داشته‌اند.

خبرگزاری رویترز نوشته که به علت فروخته شدن این آپارتمان به نصف قیمت بازار به همسر زلنسکی پی نبرده است. نه زلنسکی و نه همسرش به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

آلکساندر بوریاک، تاجر ثروتمند سرشناسی است که این آپارتمان را به همسر زلنسکی فروخته و طبق اسناد مربوط به ثبت اموال، او فروشنده این آپارتمان بوده اما او نیز به درخواست رویترز برای اظهار نظر جواب نداد.

بر طبق اسناد مربوط به اعلام اموال و درآمد که در سال جاری میلادی از سوی زلنسکی ارائه شده و همچنین طبق اسناد مربوط به مالکیت اموال در اوکراین، اولنا زلنسکا همسر این رئیس جمهور منتخب جدید، این آپارتمان پنت هاوس سه اتاقه را در آوریل 2013 به قیمت 163 هزار و 893 دلار در شبه جزیره کریمه خریداری کرده است.

خرید این آپارتمان یک سال قبل از آن که روسیه این شبه جزیره را به خاک خود منضم کند انجام شده و او این آپارتمان را در واقع به ازای هر متر مربع 1263 دلار خریده است. با این حال در سال 2012 یک وبسایت تخصصی تعیین قیمت املاک در اوکراین قیمت یک آپارتمان در مجتمع امپراتور را به صورت میانگین 3500 تا 4000 دلار بر مترمربع تعیین کرده است.

یک وب سایت دیگر نیز در سال 2012 برای آپارتمانهای همین مجتمع حداقل قیمت 2800 دلار بر هر متر مربع تعیین کرده است.

یک کارشناس حوزه املاک شبه جزیره کریمه که نامش را فاش نکرد نیز تأیید کرد آپارتمان‌های مشابه با این در سال 2013 بین 2500 تا 3000 دلار به صورت میانگین فروخته شدند اما حتی تا متری 5000 دلار جای فروش داشته اند.

بوریاک یک نماینده سابق پارلمان اوکراین است که همراه با برادرش سرگئی سهامدار یک بانک قرض دهنده سابق اوکراینی به نام بانک "بروک بیزنس بانک" دست کم از سال 2010 تا زمان فروش عمده سهامشان تا اواسط 2013 بوده است.

مدیران این بانک سابق در سال 2012 تحت پیگرد قانونی به اتهام اختلاس قرار گرفته اند.