مثلث آنلاین:یک روزنامه هندی درمطلبی نوشت،آمریکا در صورت انصراف هند از خرید موشک‌های اس 400 روسیه به این کشور،سیستم دفاعی «تاد» می فروشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه هندوستان تایمز،آمریکا در حالی این پیشنهاد وسوسه انگیز را می‌دهد که دولت دونالد ترامپ پیش از این هند را به دلیل خرید تسلیحات موشکی از روسیه تهدید به تحریم کرده بود.
بر اساس قانون کاتسا آمریکا، در صورت خرید تجهیزات دفاعی و تسلیحاتی از روسیه توسط هر کشور خارجی، دولت آن کشور با تحریم‌های واشنگتن روبرو خواهد شد.
روزنامه هندی در ادامه نوشت،به دنبال نشست میان وزرای دفاع و خارجه هند با همتایان امریکایی خود در سپتامبر سال گذشته برخی بر این باور بودند که واشنگتن از موضع تحریم خود علیه دهلی عقب نشینی کرده است اما با توجه به واکنش ترامپ در خصوص عدم انصراف ترکیه از خرید موشک‌های اس 400 روسیه، آمریکا باردیگر مواضع تند علیه هند اتخاذ کرده است.
براساس گزارش رسانه های هند،تاکنون قیمت دقیق سیستم دفاعی تاد اعلام نشده اما سی ان ان قیمت هریک از سامانه های ضد موشکی تاد را حدود سه میلیارد دلار تخمین زد.
عربستان سعودی در نوامبر سال گذشته قراردادی برای خرید 44 سیستم دفاعی تاد به ارزش 120 میلیارد دلار با آمریکا امضا کرد.
این در حالی است که هند برای خرید پنج سامانه اس 400 از روسیه قراردادی به ارزش 5.4 میلیارد دلار امضا کرده است.
با انتشار این خبر، سخنگوی دولت آمریکا گفت تا زمانی که این موضوع به طور رسمی به کنگره اطلاع رسانی نشود، ما از تأیید و یا تکذیب این خبر خودداری می‌کنیم.
یاد آور می‌شود قرارداد جنجال برانگیز خرید موشک‌های اس 400 میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و نارندرا مودی نخست وزیر هند در تاریخ پنجم اکتبر سال گذشته به امضاء رسید.
آساق**9473**1600