سرکرده هیئت تحریرالشام از گروه‌های مسلح در حلب خواست جبهه‌هایی را علیه ارتش سوریه بگشایند.

"تحریر الشام" خواهان ایجاد جبهه‌های جدیدی علیه ارتش سوریه شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، ابو محمد الجولانی، فرمانده کل هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در ویدئویی از گروه‌های مسلح سوری در حلب خواست جبهه‌های نبرد جدیدی را علیه نیروهای ارتش سوریه ایجاد کنند.

الجولانی گفت: برخی گروه‌ها در سپر فرات و منطقه می‌توانند نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده و اقداماتی را به عنوان مثال علیه حلب آغاز کنند.

وی افزود: آنها محورهایی با ارتش سوریه دارند و پراکنده کردن دشمن و ایجاد بیش از یک محور در راستای منافع ماست.

گروه‌های همپیمان با آنکارا معروف به سپر فرات کنترل منطقه‌ای در حومه شمالی حلب از جرابلس در حومه شمال شرقی تا عفرین در حومه شمال غربی را در دست دارند.

ائتلاف سپر فرات شامل گروه‌هایی مانند جبهه شمالی و فیلق الشام و نیز گروه‌هایی می‌شود که با نیروهای ارتش سوریه مقابله می‌کردند.

اقدامات نظامی این ائتلاف در طول دو سال گذشته بر مبارزه با داعش و شبه‌نظامیان کرد با حمایت مستقیم نیروهای ترکیه متمرکز بوده است.

الجولانی در ادامه با طرح این ادعا که هدف نیروهای ارتش سوریه از اقدامات نظامی‌شان "کوچاندن" ساکنان این مناطق است، از آنها خواست به جای فرار از حملات ارتش، پناهگاه‌هایی را در مناطق خود ایجاد کنند.

او تاکید کرد: باید فرهنگ جدیدی در منطقه ایجاد شود، هر خانواده‌ای می‌تواند در منطقه خود حفاری کرده و در پناهگاه بماند، ما نیز باید در حفاری‌ها به مردم کمک کنیم.