کره جنوبی از برنامه خود برای ارسال کمک غذایی به کره شمالی خبر داد.

چشمک کره جنوبی به کره شمالی برای گرم‌ شدن روابط
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، کره جنوبی روز دوشنبه وعده داد که سریعا اقداماتی در راستای ارسال هشت میلیون دلار کمک غذایی و دارویی به کودکان کره شمالی از طریق سازمان ملل را انجام دهد.

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد که دولت طرح‌هایش را با برنامه جهانی غذا و صندوق کودکان سازمان ملل مطرح کرده و امکان ارسال این کمکها از طریق این نهادها وجود دارد.

رسانه رسمی کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که کره شمالی بدترین خشکسالی خود را در بیش از سه دهه اخیر را تجربه می‌کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی ابراز امیدواری کرده است که این کمکها باعث احیا دیپلماسی و تعامل با کره شمالی شود که پس از نشست هانوی بین ترامپ و رهبر کره شمالی و اختلاف نظر بین طرفین دچار وقفه شد.

هرچند آمریکا از متحدان خود خواسته تا برچیده شدن تسلیحات هسته‌ای کره شمالی به اعمال فشار اقتصادی وتحریم این کشور همچنان ادامه دهند، اما سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اخیرا اعلام کرد در صورت اقدام کره جنوبی برای ارسال کمک غذایی برای همسایه شمالی خود، واشنگتن مداخله نخواهد کرد.

البته مشخص نیست این کمک مالی تغییری در رفتار کره شمالی نسبت به همسایه جنوبی خود ایجاد خواهد کرد یا خیر زیرا پیونگ یانگ خواستار امتیازات بیشتری از سئول مانند ادامه پروژه‌های اقتصادی بین دو کره است.