روزنامه نیویورک تایمز نوشت، ولیعهد ابوظبی نخستین کسی بود که ایده حل و فصل مساله فلسطین از خارج را مطرح کرد و دولت آمریکا نیز آن را پذیرفت.

نیویورک تایمز: ایده معامله قرن را چه کسی مطرح کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، این روزنامه در گزارش اخیر خود آورده است، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی نخستین کسی بود که ایده حل و فصل مساله فلسطین از خارج را مطرح کرد و دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آن را پذیرفت.

نیویورک تایمز افزود، دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه راشد المالک، سرمایه گذار اماراتی و از افراد نزدیک به بن زاید و برادرش را مورد بازجویی قرار داده است.

این روزنامه آمریکایی به این مساله اشاره کرد، پیشنهادات ولیعهد ابوظبی درباره صلح میان فلسطین و اسرائیل اصل و جوهره طرح جارد کوشنر، مشاور رئیس جمهوری آمریکا است.

این روزنامه عنوان کرد، بازرسان احتمال نقش داشتن یک بازرگان اماراتی نزدیک به بن زاید در طرحی برای تاثیرگذاشتن بر دولت ترامپ را بررسی می‌کنند و به دنبال تحقیقات مولر، پنج تن از افرادی که نزد ولیعهد ابوظبی کار کرده‌اند تحت بازجویی قرار گرفتند.

طبق این گزارش، ولیعهد ابوظبی به شکل منظم به واشنگتن سفر می‌کرده است اما از دو سال پیش به دلیل ترس از بازجویی مولر یا معاونانش وارد آمریکا نشده است.