ایرنا نوشت: خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که کره شمالی سکه ای با مضمون عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی منتشر کرده است.

یک اتفاق عجیب و غیرمنتظره در کره شمالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بنا به این گزارش، خبر انتشار این سکه درست چند روز پس از آن منتشر می‌شود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای سومین بار در یک سال گذشته و برای نخستین بار در طول تاریخ دو کشور در منطقه مرزی غیرنظامی دو کره با یکدیگر دیدار و برای آغاز گفت و گوهای به بن بست رسیده دو کشور به توافق رسیدند.

«لی سانگ هیون» عضو شورای همکاری و مصالحه کره می‌گوید که یکی از این سکه‌ها را که بانک مرکزی کره شمالی در سال جاری میلادی منتشر کرده، بدست آورده است.

بر روی این سکه مضامینی منتشر شده است مبنی بر عاری سازی شبه جزیره کره و حفاظت از صلح و امنیت، همچنین بر روی آن تصویر سه دست دیده می‌شود که بر روی حلقه‌ای گره خورده است که ظاهراً شباهتی به یک موشک اتمی دارد که حرف N روی آن منتشر شده است.

اقدام جالب کره‌شمالی در راستای عاری‌سازی از تسلیحات هسته‌ای

این سکه با سکه‌هایی که در گذشته کره شمالی منتشر کرده است تفاوت دارد سال گذشته بانک مرکزی این کشور سکه‌ای را که روی آن تصویر یک راکت و پرچم آمریکا و حروف اختصاری USA حک شده بود، منتشر کرد.

یونهاپ می‌نویسد که برخی ناظران بر این باورند که انتشار این سکه به تلاش‌های کره شمالی برای عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای مرتبط است.

این در شرایطی است که کره شمالی گفته است تا زمانی که آمریکا راهبرد خصمانه‌اش را کنار نگذارد و با راهبرد تازه ای در مذاکرات حاضر نشود، در زمینه غیراتمی شدن گامی بر نخواهد داشت.

310311