نماینده پارلمان روسیه با آغاز گام دوم برجامی ایران از واکنش احتمالی ترامپ به این اقدام اظهار نگرانی کرد.

نگرانی نماینده روس از واکنش احتمالی ترامپ به اقدام برجامی ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی،، «فرانتس کلینچویچ» عضو کمیته دفاعی پارلمان روسیه در واکنش به آغاز گام دوم برجامی ایران اظهار داشت: در صورتی که آمریکا در واکنش به اقدام برجامی ایران به جای تصمیماتی که به مدیریت شرایط موجود منجر شود مواضع تهاجمی اتخاذ کند کل خاورمیانه را به خطر خواهد انداخت.

وی همچنین افزود: خروج آمریکا از برجام یک اقدام غیر قابل پیش بینی نبود و نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فردی که ثبات استراتژیک جهان را به خطر انداخت در تاریخ ثبت خواهد شد.

لازم به ذکر این امروز در آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در نشست خبری سخنگوی دولت برای اعلام گام دوم کاهش تعهدات برجامی گفت: امروز در مهلت پایان 60 روز کاهش تعهدات برجامی خود قرار داریم و از آنجا که خواسته‌های ایران در خصوص برجام مبنی بر بازگشت میزان فروش نفت به پیش از خروج آمریکا از برجام اجرایی نشده است، لذا امروز گام دوم برداشته می‌شود.

وی افزود: اگر در گام اول به تعهدات خودمان در مورد محدودیت در میزان ذخایر پایبند نبودیم، در گام دوم نسبت به تعهد خودمان در سطح غنی‌سازی و غلظت آن، تجدیدنظر کردیم و عدم پایبندی خود به این تعهد را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه گفت: امروز نامه‌ای توسط آقای دکتر ظریف به خانم موگرینی نوشته شده که ارسال خواهد شد. در این نامه به صراحت بندهایی از برجام که بعد از این متعهد نیستیم و مربوط به غنی‌سازی است، اعلام خواهیم کرد و مجدداً مهلت 60 روزه خواهیم داد و بعد از آن، روند کاهش تعهدات ادامه می‌یابد.