روزنامه اتریشی با اشاره به اقدام برجامی ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در عمل به هشدارهای خود در کاستن از تعهداتش برجامی اش جدی است.

اشتاندارد: ایران در عملی کردن هشدارهایش جدی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه اشتاندارد چاپ اتریش در مطلبی با اشاره به گام دوم برجامی ایران و عبور این کشور از مرز تعیین شده برای غنی سازی اورانیوم در برجام نوشت: ایران با اعلام خبر افزایش سطح غنی سازی اورانیوم توافق هسته ای را به بازی گرفت.

این در حالی است که غنی سازی اورانیوم حداکثر تا ۳.۶۷ درصد یکی از اصلی ترین بندهای این توافق تاریخی است که به ایران اجازه ساخت سلاح هسته ای را نمی دهد.

این روزنامه با اشاره به اینکه ایران در اجرایی کردن هشدار های خود در مورد کاهش تعهدات برجامی و اولتیماتوم داده شده به اروپایی ها جدی است، از اینکه این کشور برای بازگشت به شرایط پیشین با اجرایی شدن تعهدات اتحادیه اروپا ابراز آمادگی کرده، استقبال کرد و از آن به عنوان یک نکته امیدوار کننده نام برد.

قرار است شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه برای بررسی آخرین تحولات مربوط به ایران در وین تشکیل جلسه دهد. به نوشته اشتاندارد با تصمیم ایران تلاش‌های دیگر طرف‌های برجام از جمله روسیه، چین، آلمان، انگلیس و فرانسه برای حفظ برجام دشوارتر شده است.

ایران در واکنش به بدعهدی‌های طرف‌های امضاکننده برجام و همچنین اقدامات خصمانه آمریکا، تصمیماتی را در خصوص تعهدات خود در توافق هسته‌ای اتخاذ نموده و آنها را به صورت مرحله به مرحله به اجرا می‌گذارد، در همین راستا امروز یکشنبه 16 تیرماه با پایان یافتن مهلت 60 روزه طرف‌های اروپایی برای عمل به تعهدات خود، تهران از افزایش سطح غنی سازی اورانیوم خبر داد.

«عباس عراقچی» معاون وزارت‌خارجه ایران از برداشتن گام دوم در پاسخ به بدعهدی آمریکا و تعلل اروپایی‌ها خبر داد و گفت: اگر در گام اول به تعهدات خودمان در مورد محدودیت در میزان ذخایر پایبند نبودیم، در گام دوم نسبت به تعهد در سطح غنی‌سازی و غلظت آن، تجدیدنظر کردیم و عدم پایبندی خود به این تعهد را اعلام می‌کنیم.