سفیر انگلیس در واشنگتن به دنبال افشای ایمیل‌هایش که در آنها از سیاست‌های دولت ترامپ انتقاد کرده بود سرانجام با وجود حمایت ترزا می مجبور به استعفا شد.

سفیر کبیر بریتانیا ترامپ را تحمل نکرد و استعفا داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  سی‌ان‌ان،ر کیم داروک،سفیر انگلیس در آمریکا استعفای خود را تسلیم ترزا می،نخست وزیر انگلیس کرده است. پیش از این نخست وزیر انگلیس اعلام کرده بود که سفیر انگلیس در آمریکا هم چنان با حمایت کامل نخست وزیر به کار خود در این کشور ادامه خواهد داد. به نظر می‌رسد فشار دولت آمریکا باعث شده که انگلیس که همیشه در زیر سایه آمریکا به سر می‌برد مجبور به قبول خواسته ترامپ شده است.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تشدید حمله به سفیر بریتانیا در واشنگتن گفته است که دیگر با او کار نخواهیم کرد. ترامپ در رشته توئیتی با انتقاد تند از می نوشت: من به شدت از نحوه مدیریت برگزیت توسط نخست وزیر ترزا می انتقاد داشته ام. او و نمایندگانش واقعا چه وضع آشفته ای درست کرده اند. من راه را به او نشان دادم، اما او تصمیم گرفت مسیر دیگری را در پیش بگیرد. من سفیر را نمی شناسم، اما او فردی مورد علاقه در آمریکا نیست. ما دیگر با او کار نخواهیم کرد. خبر خوب برای بریتانیا اینکه نخست وزیر جدیدی خواهند داشت. درحالی که من کاملا از دیدار رسمی ماه پیش از این کشور لذت بردم، اما این ملکه بود که بیش از هر کس تحسین مرا برانگیخت!

در ایمیل‌های افشا شده سفیر انگلیس دولت ترامپ را بی‌منطق، متزلزل و ناکارآمد توصیف کرده است.

در یکی از پیغام‌های ارسال شده در ماه گذشته سر کیم داروک سیاست‌های آمریکا در خصوص ایران را هم غیرمنسجم و سردرگم معرفی کرده است. سفیر انگلیس همچنین در خصوص ادعای دونالد ترامپ که به صورت علنی اعلام کرد 10 دقیقه پیش از حمله به نقاطی در ایران که بخاطر کشته شدن 150 نفر آن را متوقف کرد نیز می‌گوید که چنین ادعایی با واقعیت هم‌خوانی ندارد.

او همچنین گفته است ترامپ "هرگز به طور کامل موافق حمله تلافی‌جویانه علیه ایران بدلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی نبوده و دلیل آن را نیز شعار دوران انتخاباتی‌ ریاست جمهوری وی که قول داده بود ایالات متحده در هیچ جنگ دیگری درگیر نشود، می‌داند. او همچنین در یکی از ایمیل‌هایش می‌نویسد که کاخ سفید تحت کنترل دونالد ترامپ "به طور خاصی ناکارآمد" است.

خبرآنلاین