پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد: دولت افغانستان می تواند به عنوان یک گروه سیاسی در گفتگوهای میان افغان ها شرکت کند.

«سهیل شاهین» در پیامی از طریق توییتر اعلام کرد: مذاکرات میان افغان ها پس از تعیین جدول زمانی خروج نظامیان خارجی از افغانستان آغاز خواهد شد و دولت افغانستان هم مانند دیگر گروه های سیاسی و نه به عنوان دولت مستقل ، می تواند در این نشست حضور داشته باشد.
این درحالی است که «سلام رحیمی» وزیر دولت در امور صلح افغانستان روز گذشته اعلام کرد تا دو هفته آینده مذاکرات مستقیم دولت این کشور با گروه طالبان در یکی از کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد.
وی افزود: رایزنی ها برای تشکیل هیات پانزده نفره برای گفتگو با گروه طالبان ادامه دارد.
از سوی دیگر «زلمی خلیل زاد» نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان در توییتر نوشت: گفتگوها میان افغان ها پس از توافق نهایی آمریکا با گروه طالبان آغاز خواهد شد.
وی افزود: در این گفتگوها ، نمایندگان طالبان ، مسوولان بلندپایه دولت افغانستان ، نمایندگان احزاب ، جامعه مدنی و زنان حضور خواهند داشت.
"خلیل زاد" که هم اکنون در کابل به سرمی برد مشغول گفتگو با شخصیت ها و احزاب سیاسی افغانستان است.
آمریکا در چند ماه اخیر هفت دور با طالبان در قطر مذاکره کرده است ، اما این مذاکرات نتیجه ای برای مردم افغانستان نداشته و هیچ توافقی میان آمریکا و طالبان به دست نیامده است.
در ماه های اخیر همزمان با هر دور از مذاکرات صلح آمریکا با طالبان ، موج جدیدی از جنگ و ناامنی در افغانستان ایجاد شده است.