مهم/ حذف نام فلسطین از سایت وزارت خارجه امریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حذف نام فلسطین از سایت وزارت خارجه امریکا

وزارت امور خارجه امریکا در روزهای اخیر به موازات اقدامات تنش زای رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی به لبنان، سوریه و پایگاههای حشدالشعبی در عراق، نام فلسطین را از فهرست کشورهای جهان حذف کرده و اکنون نشانی از موجودیت منطقه خودگردان فلسطین در وب سایت رسمی این وزارتخانه نیست.
رژیم صهیونیستی با اشغال سرزمین فلسطین و قدس شریف، 70 سال است که کانون تنشهای منطقهای و حتی جهانی است. تحمیل جنگهای متعدد بر منطقه، حالا در قالب تحرکات در جولان، عراق و لبنان و عراق خود را نشان داده است و در سایه این تحرکات، دولت ترامپ با حذف نام فلسطین از فهرست کشورهای جهان، نه تنها آشکارا و یکطرفه از این رژیم حمایت، بلکه در سایه متمرکز شدن بر رویکرد ایران هراسی، مضمون ومحتوای اصلی طرح معامله قرن یعنی حذف مسئله فلسطین را آشکار می کند.
دولت ترامپ به روشنی اعلام کرده است که حتی به حقوق حداقلی فلسطینی ها بر اساس قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه 242 که تشکیل سرزمین فلسطین در مرزهای 1367 به پایتختی قدس را تائید می کند پاییبند نیست و به جای آن طرح معامله قرن را مطرح کرده، که به گفته ترامپ قرار است پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در 17 سپتامبر (26 شهریور) رونمایی شود.
هر چند این طرح تاکنون رونمایی نشده است اما درز اطلاعات هدفمند از این طرح، ستون اصلی آن یعنی نابودی مسئله فلسطین و تشکیل سرزمین واحد یهودی در سرزمین های فلسطینی را آشکار کرده است. آن هم در حالیکه حداقل 140 کشور، عضویت فلسطین به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل را پذیرفته اند.
انتقال سفارت امریکا به قدس، به رسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی و احتمال به رسمیت شناختن اشغالگری این رژیم در کرانه باختری، فشار به فلسطینی ها برای صرف نظر کردن از مطالبه بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن و ایجاد سرزمین فلسطینی در وطن جایگزین در بخشی از اردن و صحرای سینا شاکله اصلی این طرح است تا معضل اصلی تشکیل سرزمین خالص یهودی با اخراج فلسطینی ها به سرزمین های جایگزین حل شود.
مثلث جراد کوشنر داماد ترامپ، جیسون گرینبلات نماینده امریکا در مذاکرات سازش و دیوید فریدمن سفیر امریکا در تل آویو، ماموریت اصلی اجرای طرح معامله قرن را به عهده دارند و در این مسیر آنها رایزنی هایی نیز با مقام های مصر، اردن و ولیعهد عربستان انجام داده اند و سعی کرده اند طرح خود را در سایه ایران هراسی و ادعای نزدیکی اعراب واسراییل و چرخش تاریخی در برابر دشمن مشترک یعنی ایران پیش ببرند.

----------------------------------
رضا محمدمراد