سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوری اعلام کرد در راستای توافق با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، این نیروها به زودی برخی از پایگاه‌ها و استحکامات خود در نزدیکی مرز ترکیه را جمع‌آوری می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در بحبوحه منازعات ترکیه و ایالات متحده بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، خبر می‌رسد که شبه‌نظامیان کُرد سوری به زودی تعدادی از پایگاه‌ها و سنگرهای خود در نزدیکی مرز ترکیه را برمی‌چینند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد شبه‌نظامیان این گروه عملیات گشت‌زنی را برای انتخاب استحکاماتی که باید از مرز ترکیه برچیده شوند، انجام داده است.

«مصطفی بالی» مسئول مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت این عملیات گشت، روز سه‌شنبه در نزدیکی شهر «تل أبیض» انجام شده و به زودی برخی پایگاه‌ها در مناطق مرزی شمال سوریه را جمع‌آوری می‌کنند.

پیشتر هم گزارش‌هایی مخابره شده بود از اینکه شبه‌نظامیان کُرد سوری در راستای مذاکراتی که با آمریکا درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه داشته‌اند، نیروهای خود را از شهرهای تل أبیض و «رأس العین» عقب کشیده‌اند.

بالی در این پیام توئیتری تصریح کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه با ائتلاف آمریکایی همکاری می‌کنند تا توافق منطقه امن در شمال سوریه با موفقیت اجرا شود و تنش‌ها در مرز کاهش پیدا کند.

این در حالی است که آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند تا برای محقق کردن درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های تروریستی از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از آغاز به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.