وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای تأکید کرد که با وضعیت به وجود آمده در انگلیس، اتحادیه اروپا، مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بعد از 31 اکتبر تمدید نخواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) تأکید کرد با جنجال‌های پیش‌ آمده در بریتانیا در خصوص برگزیت، اتحادیه اروپا به انگلیس برای مذاکره درباره خروج از اتحادیه اروپا، بعد از ضرب‌الاجل تعیین شده 31 اکتبر (9 آبان) مهلت نخواهد داد.

وی در گفت‌وگو با رادیو «اروپا 1» گفت: «اوضاع بسیار نگران کننده است. انگلیسی‌ها باید به ما بگویند چه می‌خواهند».

وزیر خارجه فرانسه در خصوص احتمال تمدید مهلت 31 اکتبر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که تحت شرایط فعلی «قصد نداریم هر سه ماه، چنین چیزی را تمدید کنیم».

نمایندگان پارلمان انگلیس اوایل روز چهارشنبه هفته گذشته، طرحی را به تصویب رساندند که خواستار واگذاری کنترل روند «برگزیت» به نهاد قانونگذار در انگلیس است و ظرف 24 ساعت بعد، در دومین ضربه به دولت نخست‌وزیر «بوریس جانسون» طرح ممانعت از «برگزیت بدون توافق» را به تصویب رساندند. (جزئیات بیشتر)

این طرح جانسون را ملزم می‌کند یا با اتحادیه اروپا بر سر خروج از اتحادیه اروپا توافق کند و یا ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر برای برگزیت را به تأخیر بیندازد. 

با اینحال، نخست‌وزیر انگلیس در یک سخنرانی در ایرلند شمالی گفت: «ترجیح می‌دهم هنگام مبارزه بمیرم تا از اتحادیه اروپا بخواهم برگزیت را به تأخیر بیندازد. ما باید ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شویم.»