تولسی گابارد، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ترامپ به دلیل اینکه "منتظر دستور از روسای سعودی‌اش است" به شدت انتقاد کرد.

رقیب ترامپ: او آمریکا را به "هرزه‌ای برای عربستان" تبدیل کرده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، به نوشته نشریه نیوزویک، تولسی گابارد که نماینده هاوایی است در صفحه توییتر خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا منتظر دستور از روسای سعودی‌اش است. این که کشورمان همچون "هرزه‌ای" برای عربستان سعودی عمل کند به هیچ وجه تحقق "اول آمریکا" نیست.

او در ویدئویی دیگر در توییتر خود می‌گوید: اینکه تو (ترامپ) ارتش ما را به دیکتاتوری عربستان پیشنهاد می‌دهی خیانت به برادران و خواهران یونیفرم پوش من است که حاضرند جانشان را برای کشورشان بدهند نه دیکتاتوری عربستان. اگر فکر کرده‌ای می توانی زنان و مردان ما را در اختیار ولیعهد سعودی قرار دهی شرم‌آور است و این یک بار دیگر ثابت می‌کند که تو شایسته این نیستی که فرماندهی کل قوا را در اختیار داشته باشی .

گابارد یکی از کهنه سربازان جنگ آمریکا در عراق است و همچنان به خدمت در گارد ملی ادامه می‌دهد. وی یکی از منتقدان جدی جنگ‌های مداخله جویانه آمریکا است و به شدت از ترامپ به خاطر خروج آمریکا از توافق اتمی با ایران انتقاد کرده است.

ترامپ اخیرا در توییتی که توسط گابارد نیز بازنشر شده، به حمله روز شنبه به حوزه‌های نفتی عربستان سعودی اشاره داشت و گفت که منتظر است تا پیش از انجام هر اقدامی ارزیابی عربستان را بشنود.

وی در این توییت نوشته بود: دلیلی وجود دارد که ما مقصر این حمله را می‌شناسیم اما منتظریم تا بشنویم عربستان سعودی معتقد است چه کسی مقصر این حمله است و تحت چه شرایطی باید پیش برویم.

حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله که 5 درصد از ذخایر نفتی جهان را از بین برده بر عهده گرفتند. شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان است.

گابارد به همراه تعدادی دیگر از سیاستمداران به روابط نزدیک ترامپ با عربستان سعودی انتقاد دارند.

در ماه نوامبر پس از آن که ترامپ به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی مستقر در واشنگتن از ریاض دفاع کرد، گابارد مشابه همین توییت را در انتقاد از ترامپ منتشر کرد.