رئیس کمیته امنیتی شورای استان کربلا به تشریح جزییات حمله تروریستی روز گذشته کربلا که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت، پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، عقیل المسعودی رئیس کمیته امنیتی شورای استان کربلا به جزییات بیشتری درباره حادثه روز گذشته کربلا که طی آن شماری شهید و زخمی شدند، پرداخت.

وی افزود: انفجاری که روز گذشته در ورودی کربلا رخ داد به دست یکی از تروریستهای ساکن منطقه جرف الصخر بوده است. وی سوار بر یک مینی بوس (کیا جمبی 14 نفره) که از السیب به کربلا می رفت شد و بمب را در داخل آن گذاشت وی در حدود 500 متری مرکز ایست بازرسی شماره 54 از خودرو پیاده شد و پس از حرکت مینی بوس، بمب را در داخل آن منفجر کرد. این تروریست تلاش کرد که بگریزد که نیروهای امنیتی متوجه شدند و به تعقیبش پرداختند و وی را بازداشت کردند. عملیات قرار بود که در مرکز ایست بازرسی 54 رخ بدهد که تلفات بیشتری داشته باشد.

از سوی دیگر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق از جلسه با دست اندرکاران امور امنیتی درباره انفجار روز گذشته کربلا خبر داد و گفت: فردا درباره حوادث امنیتی اخیر کمیته امنیت و دفاع پارلمان با دست اندرکاران امور امنیتی نشستی خواهد داشت.

شایان ذکر است که یک منبع امنیتی از انفجار یک خودرو حامل مسافران در استان کربلا خبر داده و اعلام کرده بود که در این انفجار 12 نفر شهید و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد ه بود که فردی در منطقه جرف الصخر سوار این خودرو شده و با گذاشتن بسته انفجاری داخل آن پیاده و سپس مینی بوس منفجر می شود.

این انفجار در نزدیکی ایست و بازرسی شماره 54 در مسیر بغداد به کربلا روی داد.