یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافرتی جهان، گروه توماس کوک، ورشکسته شد و تمام تورها و پروازهای خود را لغو کرد. سقوط این شرکت صدها هزار مسافر را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار داده است. 

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافرتی جهان، گروه توماس کوک، ورشکسته شد و تمام تورها و پروازهای خود را لغو کرد. سقوط این شرکت صدها هزار مسافر را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار داده است.

تخمین زده می‌شود حداقل 600 هزار مسافر از سراسر جهان به علت این اتفاق بلاتکلیف شوند و دولت‌ها مجبور خواهند شد با استفاده از شرکت‌های بیمه و سایر هواپیمایی‌ها برای بازگرداندن شهروندان خود اقدام کنند.

طبق اعلام وزیر خارجه، دومینیک راب، ناظر هوانوردی مسافری انگلستان به 150 هزار مسافر این کشور که حالا در خارج حضور دارند کمک خواهد کرد که به کشور بازگردند، اما سرنوشت سایر مسافران نامعلوم خواهد ماند.

این شرکت انگلیسی که یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافرتی جهان بود، زیر بار فشار خردکننده بدهی ۲.۱ میلیارد دلاری خود، پس از این که آخرین تلاش‌ها برای به تعویق انداختن بازپرداخت بدهی، به جایی نرسید، با اعلام ورشکستگی حالا مجبور است فورا دارایی‌های خود را به نقدینگی تبدیل کند.