رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با دستیار ارشد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی گفت: آمریکا و غرب از تحقق اهدافشان ناامید شده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
«علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی که در صدر هیئتی به سوریه سفر کرده است با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش هیئت ایرانی اسد را در جریان جزئیات نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که چند روز قبل برگزار شد قرار داد.

دو طرف در این دیدار درباره برخی ایده‌ها برای برگزاری کنفرانس‌هایی با موضوع آوارگان سوری در آینده بحث و تبادل نظر کردند.

اسد در این دیدار بر اهمیت ادامه و تقویت هماهنگی بین سوریه، ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

رئیس‌جمهور سوریه اظهار داشت که آمریکا و غرب امید خود برای تحقق اهدافشان را از دست داده اند و آنچه هم اکنون شاهد آن هستیم بازی برای فرسایش منابع است و این همان سیاستی است که در موضوع توافق هسته‌ای با ایران در پیش گرفته‌اند.

اسد گفت: با هر موفقیت سیاسی و نظامی تلاش‌هایی برای پیچیده کردن مسائل مختلف از جمله مسئله سوریه صورت می‌گیرد، اما ما روز به روز قوی‌تر می‌شویم.

وی تاکید کرد که هماهنگی سوریه و ایران و روسیه منجر به تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی با وجود همه موانع و سنگ اندازی طرف‌های حامی تروریسم شد.

علی اصغر خاجی نیز در این دیدار تاکید کرد که هماهنگی و مشورت با دولت سوریه ادامه دارد و این مشورت‌ها در آینده توسعه خواهد یافت.

وی گفت که دولت ایران از پیروزی‌های ارتش عربی سوریه علیه تروریسم قدردانی می‌کند.

خاجی اظهار داشت که ایران به حمایت از سوریه در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند به گونه‌ای که تمامیت ارضی و ثبات و حاکمیت این کشور حفظ شود.

در این دیدار بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست‌جمهوری سوریه و فیصل مقداد معاون وزیر خارجه این کشور حضور داشتند.