رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ترکیه را تهدید کرد که در صورت رعایت نکردن قواعد بازی در شمال شرقی سوریه، با تحریم‌های شدیدی از سوی واشنگتن مواجه خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد اگر ترکیه «قواعد بازی» را در جریان عملیات نظامی خود علیه کُردهای متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه رعایت نکند، واشنگتن با استفاده از ابزار تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور وارد عمل خواهد شد.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «ترکیه از مدت‌ها قبل در حال برنامه‌ریزی برای حمله به کُردها بوده است. آنها همیشه با یکدیگر در حال جنگ بوده‌اند. ما هیچ نظامی یا سربازی در نزدیکی محدوده درگیری نداریم. من تلاش می‌کنم که جنگ‌های بی‌پایان را پایان دهم.»

وی افزود: « من با هر دو طرف صحبت می‌کنم. بعضی‌ها از ما می‌خواهند که دهها هزار سرباز را به منطقه بفرستیم و دوباره جنگ تازه‌ای را آغاز کنیم. ترکیه یکی از اعضای ناتو است. دیگران می‌گویند کنار بایستید و بگذارید کُردها خودشان بجنگند (ولو با کمک مالی ما). من می‌گویم اگر ترکیه قواعد بازی را رعایت نکند، با استفاده از تحریم‌ها آسیب‌های مالی شدیدی را به آنها وارد خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید

ترامپ: رفتن به خاورمیانه بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا بود

ورود نیروی زمینی ترکیه به خاک سوریه

آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه

ارتش ترکیه پس از اعلام تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه، نیروها و ادوات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر کرد و از بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز عملیات نظامی خود علیه نیروهای کُرد متحد آمریکا را آغاز کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به‌عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آنها در خصوص پیامدهای این تصمیم به ترامپ هشدار داده‌اند.

دونالد ترامپ از روز دوشنبه با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر به ترکیه هشدار داده است که اگر در شمال شرقی سوریه پا را از حد فراتر بگذارد، با واکنش شدید واشنگتن مواجه خواهد شد.