وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه ایران در زمان سختی در کنار ملت قطر ایستاد، تاکید کرد: روابط میان دو کشور بر اساس احترام متقابل است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از العربی الجدید، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه قطر که در نشست امنیتی دوحه سخن می‌گفت ادامه داد: ایران همسایه ماست. ما در مسائل بسیاری درباره منطقه با ایران اختلاف داریم؛ برخی فعالیت‌های آنها را تایید نمی‌کنیم و آنها نیز برخی اقدامات ما را تایید نمی‌کنندولی یک تفاهم میان دو کشور وجود دارد چرا که ما همسایه هستیم و باید با هم همزیستی داشته باشیم و این روابط موجود بر پایه احترام متقابل را حفظ کرده‌ایم.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: ایران در مقابل محاصره اقتصادی کشور ما، در کنار ملت قطر ایستاد و تمام تسهیلات لازم را برای ما فراهم کردو به یک شریک مهم برای قطر تبدیل شد اما ما نمی‌خواهیم احتیاج و نیاز ما بر روابطمان با دیگران تاثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، آل ثانی درباره اختلافات ایران-آمریکا هم گفت: ما واسطه بین ایران و آمریکا نیستیم، اما می خواهیم مطمئن شویم که بین آنها هیچ گونه درگیری رخ نمی دهد که بتواند بر اوضاع در منطقه و سایر کشورها تاثیر بگذارد.

به گفته وی در کل تاریخ حیات قطر هیچ گونه مشکلی با ایران نداشته است و از زمان اجرای تحریم توسط کشورهای همسایه در سال ۲۰۱۷ ایران به دوحه برای بقا کمک کرده است.