دولت آمریکا در ادامه اعمال فشار بر کوبا انجام تبادلات فرهنگی و آموزشی با این کشور را متوقف کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس نامه‌ای که به تازگی از سوی کاخ سفید به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال شده، انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی با مقامات کوبا و نهادهای دولتی این کشور ممنوع شد.

به نوشته وبگاه «رادیو هاوانا» در این سند که به امضای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا رسیده است، ایالات متحده  ارائه کمک‌های مالی، مشاوره‌ای و پشتیبانی در امور فرهنگی و آموزشی را به کوبا متوقف کرده و همچنین امکان حضور مقامات یا کارمندان کوبا در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی آمریکا در سال 2020 را نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش، این اقدام خصمانه جدید آمریکا کشورهای کره شمالی، روسیه و سوریه را نیز شامل می‌شود.

کوبا از جمله کشورهایی است که به دلیل اتخاذ مواضع ضد امپریالیستی، همواره با اعمال فشار و تهدید از سوی دولت‌های آمریکا مواجه شده است. رئیس جمهور کوبا نیز چندی قبل با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه مردم کشورش گفت که تحت فشار و تهدید تن به مذاکره با «دونالد ترامپ» نمی‌دهد.

وزیر خارجه کوبا به تازگی با انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورش گفت که افزایش محاصره اقتصادی، محور اصلی سیاست‌های تجاوزکارانه ایالات متحده در قبال کوباست.

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا دوشنبه در حساب توییتری خود نوشت که این اقدامات یکجانبه آمریکا علیه کوبا از 60 سال پیش به این سو به طور عمدی و با هدف آسیب رساندن به زندگی روزمره کوبایی‌ها انجام شده است. 

محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا از آوریل (فروردین) 2018 تا مارس (اسفند) 2019، موجب وارد آمدن خسارت مالی هنگفتی بر این کشور شده است.