مشاور امنیت ملی امارات در سفری از پیش اعلام نشده به عمان، با مقامات این کشور دیدار کرد حال آنکه گفته می‌شود عمان در تدارک برای برگزاری دیدار بین هیأت سعودی و هیأتی از صنعاء در مسقط است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«طحنون بن زاید آل نهیان» روز دوشنبه (دیروز) در سفری ناگهانی به عمان با «سلطان بن محمد النعمانی» مسئول دفتر سلطان قابوس دیدار کرد.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش داد که سفر طحنون به مسقط بنا به دعوت سلطان بن محمد النعمانی صورت گرفته است.

خبرگزاری عمان نیز گزارش کرد که در این دیدار روابط برادرانه بین امارات و عمان بررسی و برخی فرصت‌ها و زمینه‌های تحقق منافع مشترک دو کشور تبیین شد.

وبگاه «إرم نیوز» با اشاره به سفر طحنون به عمان آورده است که سفر مقام مهم امنیتی امارات به مسقط در شرایط کنونی که زمزمه احتمال حل بحران یمن به گوش می‌رسد، حائز اهمیت است.

طبق این گزارش، سفر طحنون به عمان در حالی است که اخیرا نیز «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی به این کشور سفر کرده بود و جالب توجه اینکه هر دوی این مقامات سعودی و اماراتی با سلطان بن محمد النعمانی دیدار کردند.

إرم نیوز افزود که تحلیلگران بر این باور هستند که سفر این دو مقام اماراتی و سعودی به عمان بی‌ارتباط با رایزنی‌های احتمالی درباره بحران یمن نیست به خصوص اینکه سفیر عربستان در یمن خالد بن سلمان را در سفر به عمان همراهی می‌کرد.

روز دوشنبه(دیروز) نیز «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان از جدیت ریاض برای گفت‌وگو جهت پایان دادن به بحران یمن خبر داد و گفت «همانطوری که "حوثی‌ها" در گفت‌وگو با ریاض جدی هستند، ریاض هم واقعا خواستار گفت‌وگو با آنهاست.»

پیشتر خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک منبع آگاه سیاسی گزارش داد که عمان در حال انجام مقدمات دیدار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و هیأتی از یمن (انصارالله) به ریاست «محمد عبدالسلام» است.

به گفته این منبع، عمان در تلاش است تا توافقی بین عربستان و صنعاء امضا شود و این تلاش‌ عمان در ادامه تلاش‌های این کشور برای نزدیکی دیدگاه‌های ایران، امارات و عربستان درباره یمن است.