رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به افزایش تنش‌ها با کره شمالی و تهدیدهای جدید این کشور تاکید کرد که واشنگتن، سئول و توکیو برای هر شرایطی آماده هستند.

واشنگتن: برای هر شرایطی در برابر کره شمالی آماده هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به امکان پرتاب موشکهای دروبرد از ناحیه کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن برای هر اتفاقی آماده است. 

ژنرال «مایک میلی» این اظهارات را در نشست خبری با رئیس پنتاگون در راستای تهدید کره شمالی مبنی بر امکان از سرگیری آزمایشهای موشکی دوربرد مطرح کرده است. 

میلی از ارائه جزئیات اطلاعاتی درباره احتمال یک آزمایش قریب الوقوع از جانب کره شمالی خودداری کرد و در واکنش به تهدیدهای اخیر پیونگ یانگ گفت: در حوزه عمومی، کره شمالی نشانه‌های مختلفی بروز داده است و شما هم از آن اطلاع دارید. 

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست خبری درباره بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات ابراز امیدواری کرد. 

وی افزود: «به وضوح ما فکر می‌کنیم که راه حل سیاسی بهترین راه حل برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است. همانطور که قبلا گفتم، ما دو مسیر مشخص داریم، برای هرگونه شرایط حاد آماده هستیم و اگر نیاز باشد برای جنگ هم برای همین امشب آماده هستیم. از سوی دیگر برای شرایط دیپلماتیک نیز و آغاز مجدد این روند نیز آماده هستیم.»

میلی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سطح آمادگی ارتش آمریکا در برابر تهدیدات کره شمالی افزایش خواهد یافت یا نه نیز گفت که در ارتباط با مسائل شبه جزیره کره ما همیشه در سطح بالایی از آمادگی هستیم.

وی در ادامه گفت: «ما شانه به شانه در کنار همکارانمان در سطح سیاسی و نظامی در کره جنوبی  باقی می‌مانیم و ارتباطاتی نیز بلا ژاپن برقرار است. این اتحاد سه گانه بین آمریکا، ژاپن و کره جنوبی مستحکم و استوار است و من فکر میکنم برای دفاع از منافع ایالات متحده و کره و ژاپن قابل توجه است.» 

«کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده است.

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب‌الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ‌یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.