رئیس جمهوری عراق امروز (سه شنبه) میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به مسیحیان تبریک گفته و تأکید کرد، با همه توان خود برای عبور از شرایط کنونی کشور، انجام اصلاحات بیشتر و تحکیم امنیت و ثبات تلاش می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در پیامی فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح را به مسیحیان عراق در داخل و خارج از کشور و به همه مسیحیان و بشریت تبریک گفت.

وی افزود: در میلاد حضرت مسیح از ارزش‌های والایی که ایشان برای جهانی از صفا، برادری، کرامت انسانی، ایمان و نیکی به ارمغان آورده است، الهام می‌گیریم. ارزش‌هایی که در ادیان آسمانی مشترک هستند و بشریت برای رسیدن به این ارزش‌ها و همزیستی براساس آنها در بستری از صلح و اطمینان تلاش می‌کند.

صالح ادامه داد: این‌گونه ملت ما طی قرن‌ها با ادیان و فرقه‌های مختلف با عشق، همکاری و همبستگی زندگی کرده و الگویی از همزیستی خوب را ارائه کردند.

رئیس جمهوری عراق در این پیام از تصمیم مسیحیان کشورش قدردانی کرد که با توجه به شرایط کشور و کشته و زخمی شدن تظاهرکنندگان و نیروهای مسلح در جریان اعتراضات اخیر قصد ندارند جشن بگیرند.

وی تأکید کرد: با همه توان خود برای عبور از شرایط کنونی و انجام اصلاحات بیشتر، تحکیم امنیت و ثبات کشور و پیشرفت آن تلاش می‌کنیم به گونه‌ای که آرمان‌های ملت عراق با مذاهب و ملیت‌های خود برآورده و اتحاد و همبستگی میان ملت این کشور تقویت شود.