پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

image_cadfc83ad5e3ac408e87f1dc19b453e1d3733b10

تزریق چربی به صورت جزء مباحثی است که اگر شخصی آگاهی کافی را نسبت به آن داشته باشد، قطعا برای برگرداندن زیبایی یا رفع عیوب چهره خود از آن استفاده می‌کند. این روش که قبلا با مخالفانی روبرو می‌شد تمام دلایل آن‌ها را با طبیعی بودن خود رد می‌کرد و همین خاصیت طبیعی بودن نیز عوارض آن را نسبت به بقیه روش‌ها  نزدیک به صفر می‌رساند.

مزایای تزریق چربی به صورت چیست ؟

تزریق چربی به صورت که گاهی پیوند چربی هم نامیده می‌شود؛ سبکی است که ترکیبی از جدا کردن چربی غیرضروری و اضافه کردن آن برای زیبایی بخش دیگر به شمار می‌رود. در این روش؛ پزشک متخصص چربی اضافه را از بدن شما حذف می‌کند و آن را در جایی که نیاز به پر شدن یا صاف کردن دارد قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا مزایای تزریق چربی به صورت را به ترتیب بررسی کرده و به جزئیات این روش در حوزه زیبایی بپردازیم.

پر کردن چین و چروک

ممکن است ناحیه‌ای از صورت حجم خود را از دست بدهد و به‌عنوان مثال؛ شاید گونه‌ها یا پلک‌ها به حجم بیش‌تری برای پر شدن نیاز داشته باشند. همین‌طور مناطق دیگری هم در بدن وجود دارد که ممکن است به مرور زمان حجم خود را از دست بدهند. به همین‌دلیل از تزریق چربی به صورت می‌توان به‌عنوان برطرف کردن چین و چروک و رهایی از مشکلات کوچک اما آزار دهنده استفاده کرد.

بهبود پوست

یکی از مزایای تزریق چربی به صورت این است که پوست ناحیه تزریق شده در اغلب موارد بهبود خواهد یافت. برای مثال؛ اگر از تزریق چربی برای رفع چین و چروک استفاده کنید، پوست روی آن صاف و صاف‌تر به‌نظر می‌رسد.

واکنش آلرژیک کمتر در تزریق چربی به صورت

یکی از مزایای مهم تزریق چربی این است که بافت از بدن خود شما استخراج می‌شود و همین موضوع دلیلی است مبنا بر اینکه احتمال واکنش آلرژیک کم‌تر و کم‌تر خواهد شد. گرچه هر روشی در پزشکی خطرات مخصوص خود را دارد اما احتمال خطر برای تزریق چربی به صورت همیشه کم‌تر خواهد بود.

 لیپوساکشن در تزریق چربی به صورت

اولین مرحله تزریق چربی لیپوساکشن است. در لیپوساکشن از یک لوله کوچک و مکش مخصوص، برای جداسازی چربی از ناحیه ای که مورد نیاز نیست استفاده می‌شود. ممکن است شما بخواهید چربی را از باسن، شکم یا ران خود بردارید. این روش یک سبک ثابت و ایمن است که بعد از برداشتن چربی، مقداری از آن مورد پردازش قرار می‌گیرد تا امکان تزریق آن به بخش مورد نیاز بدن فراهم شود.

image_5b16ae69e73ca4ac5e76c7829050dd8a4520106f

افزایش جذابیت

یکی دیگر از رایج‌ترین کاربردهای تزریق چربی به صورت، اضافه کردن زیبایی بیش‌تر به ناحیه‌ای است که احساس دلخواهی بیش‌تری به آن دارید. در چهره با توجه به دیدگاه خود، شاید مناطقی وجود داشته باشد که حس کنیم با کمی تغییرات به زیبایی‌ آن ناحیه می‌افزاییم. شاید هم فکر کنیم چانه با کمی هندسی‌تر شدن جذابیت مورد علاقه ما را به خود می‌گیرد و لب‌ها نیز با کمی پر شدن فرم کاملی می‌گیرند؛ اما نمی‌توانیم تصمیم قطعی برای تغییر سایز آن‌ها بگیریم؛ باید بگوییم که برای ما تزریق چربی به صورت بهترین گزینه است.

 از تزریق چربی به صورت می‌توان برای افزایش سایز گونه‌ها، افزایش سایز لب، برطرف کردن چروک چهره در تمامی مناطق و هم‌چنین برای سایر موارد زیبایی استفاده کرد.

تزریق چربی به صورت درصد ماندگاری قابل‌توجهی دارد

وقتی چربی از قسمتی به قسمت دیگر بدن منتقل می‌شود، بدن شما احتمالا مقداری از آن را بازجذب کرده و آن را دفع می‌کند. کارشناسان می‌گویندکه در حدود 20 تا 50 درصد ماندگاری در تزریق چربی به صورت را می‌توان دائمی در نظر گرفت.

یک تیر و دو نشان

با این حال یکی از بزرگ‌ترین مزایای تزریق چربی به صورت این است که شما با یک تیر دو نشان خواهید زد. زیرا هم چربی اضاف از ناحیه‌ای که نمی‌خواستید جداسازی شده و هم حجم عضو مورد نظر افزایش پیدا کرده و به زیبایی آن افزوده شده است.

یک پرکننده طبیعی

وقتی چربی برداشته شده از بدن شما تصفیه شد، می‌توان آن را به منطقه مورد نظر تزریق کرد. از این چربی می‌توان برای بازگرداندن حجم از دست رفته گونه، تقویت حجم لب، پر کردن نواحی توخالی زیر چشم و تغییر دادن شکل چانه‌ها استفاده کرد. هم‌چنین از نتایج به دست آمده باید انتظار ظاهری طبیعی داشت و یکی دیگر از از مزایای تزریق چربی به صورت را می‌توان بازسازی طبیعی پوست شما نام برد که پس از تزریق چربی، چهره شما جوان و با نشاط شده و تازگی‌ به آن برمی‌گردد.

بهترین منطقه برای استخراج چربی ناحیه شکمی است. تزریق چربی شکم به صورت به شکل لیپوماتیک انجام می‌شود، یعنی در اغاز با استفاده از لیپوماتیک چربی را استخراج کرده و سپس آن را برای تزریق آماده می‌کنند. برعکس ژل‌ها که اثر آن‌ها موقتی است مزایای تزریق چربی به صورت این است که اگر به دست متخصص و یک فرد ماهر انجام شود آثار بلندمدت‌تری با خود داشته و حتی پتانسیل دائمی شدن را هم دارد.

هم‌چنین تزریق چربی به صورت را می‌توان روشی مشابه جراحی خواند که می‌توان آن را در اتاق درمان یا در صورت نیاز در اتاق عمل انجام داد. تزریق چربی مشکلاتی نظیر شل شدگی به‌دلیل افزایش سن، بیماری آسیب پوستی و مکان آکنه را حل می‌کند و دیگر لازم نیست به‌خاطر چنین مسائل کوچکی اعتماد به نفس خود را از دست بدهید.

مراحل تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت از ناحیه شکم و بقیه ناحیه انتخاب شده در اکثر کلینیک‌ها توسط یک فرد متخصص انجام می‌شود و مراحل آن در کل شامل 3 مرحله می‌شود که در مطالب فوق اشاره کوتاهی‌هم بله آن شده است:

  • استخراج چربی

در اول کار شما تصمیم می‌گیرید کدام ناحیه را برای جداسازی انتخاب کنید. معمولا ناحیه‌هایی از بدن که انباشتی از چربی اضافه را در خود دارند اولویت استخراج ما هستند و به همین‌دلیل قسمت شکمی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خارج کردن چربی مناسب و تزریق آن به صورت است.

همین‌طور می‌توان از چربی بقیه نواحی مثل باسن و ران هم بهره‌مند شد، به این‌ شکل که منطقه مورد نظر از بدن را بی حس می‌کنند و سپس به وسیله لوله مخصوص، مقدار لازم از چربی را جداسازی می‌کنند.

  • آماده کردن چربی جداشده

در این مرحله ازتزریق چربی به صورت، بعد از جداسازی مقدارلازم چربی، باید آن را برای تزریق آماده کنیم. در این نقطه چربی‌ها در ظرف‌های اختصاصی قرار گرفته و داخل سانتریفیوژ گذاشته می‌شود تا خالص کردن آن شروع شود. هم‌چنین عنصرهای اضافی مثل سلول‌های مشکل‌دار چربی، مایعات اضافی و حتی خون ‌هم در همین مرحله از چربی جدا می‌شوند.

  • در نهایت تزریق چربی به صورت

در آخرین نقطه از تزریق چربی به صورت، چربی‌های خالص‌ شده را داخل سرنگ‌های مخصوص به  خود می‌ریزند. سپس دکتر متخصص با اتکا به توانایی و مهارت خود، چربی را به منطقه‌ای از صورت که قبلا بی حس شده تزریق می‌کند. با این وجود در این ‌روش شخصی که برای افزایش زیبایی مراجعه کرده سریعا به چهره مدنظر خود می‌رسد. گرچه تا مدتی‌هم شاهد ورم خواهد بود اما با مراقبت‌های صحیح که در ادامه اشاره می‌شود از مزایای تزریق چربی به صورت بهره‌مند می‌شود.

image_614cc64f8a14b6ebdaa84b331c0835bb73739c90

آمادگی قبل از تزریق چربی به صورت

  1. قبل از تزریق چربی به صورت باید مصرف سیگار و هم‌چنین مشروبات الکلی قطع شود
  2. قبل از تزریق چربی به صورت بهتر است درباره داروهایی که مصرف می‌کنید با متخصص صحبت کنید. به این‌دلیل که ممکن است با عملیات لیپوماتیک سازگاری نداشته باشد و آن را دچار اختلال کند، پس لازم است مشورت بگیرید تا درصورت نیاز مدت کوتاهی مصرف دارو را قطع کنید.
  3. مصرف برخی مواد طبیعی مثل جینسنگ، سیر و جینکو قبل از تزریق چربی به صورت ممنون است، زیرا امکان دارد روی لخته شدن و بیهوشی تاثیر بگذارد. شاید متخصص شما آزمایشات دیگر مثل خون و کاردیوگرافی را تصویه کند تا کارایی و سلامتی قلب شما را بررسی کند. این دلیلی است که شمارا ملزم می‌کند تا از دستورات دقیق قبل از تزریق برای گرفتن بهترین نتیجه صرف‌نظر نکنید.
  4. مصرف برخی داروهای آسپرین و ضد التهابی به‌خاطر خطر افزایش خون‌ریزی چند روز قبل و همین‌طور بعد از تزریق چربی به صورت ممنون است. بر این اساس از شما می‌خواهند تاریخچه پزشکی کامل خود را برای متخصص شرح دهید؛ این موارد هرکدام از داروهای مصرفی، هرگونه حساسیت و هر نوع مشکل سلامتی را شامل می‌شود.

مراقبت‌های لازم برای بعد از تزریق چربی به صورت

به همان‌شکلی که مراقبت‌های قبل از تزریق مهم هستند، مراقبت‌ها بعد از تزریق چربی به صورت هم اهمیت خود رادارا خواهند داشت.

  •  از رفتن به جکوزی و سونا و هم‌چنین حمام آفتاب به مدت 1 الی 2 هفته خودداری کنید زیرا ممکن است گرما سریعا چربی‌های تزریقی را از بین ببرد.
  •  از ماساژ منطقه تزریق حتی با بالشت خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده را به طور مرتب و استاندارد مصرف کنید.
  •  تا چند روز از برخورد دادن آب به منطقه تزریق خودداری کنید.
  •  مناطق جداسازی و تزریق را در بدن خود تمیز و تازه نگه دارید.
  • به مدت یک هفته از برخورد صورت با نور مستقیم آفتاب جلوگیری کنید.
  • فعالیت‌های سنگین انجام ندهید.

در مقایسه با زیبایی و نتیجه دل‌نشین نهایی، واقعا هزینه زیادی پرداخت نخواهید کرد. مخصوصا به این‌خاطر که نتیجه نهایی دارای ماندگاری طولانی مدت است و قطعا بعد از تزریق چربی به صورت، از آن به عنوان روشی اقتصادی برای بازگرداندن طراوت و تازگی به چهره خود یاد خواهید کرد.

 

منبع : وب سایت دکتر مهرشاد رابط