با برخی از مواد طبیعی می توانید از آنها به عنوان یک ماسک عالی برای صورت استفاده کنید‎.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برخی از مواد طبیعی هستند که می توانید از آنها به عنوان یک ماسک عالی برای صورت تان استفاده کنید. در ادامه این مطلب چندین روش درمانی یا ماسک خانگی را برایتان انتخاب کرده ایم که به بهبود هر چه بیشتر زیبایی و سلامت شما کمک شایانی خواند نمود.

ماسک صورت تخم مرغ و آبلیمو

سفیده ی تخم مرغ، منافذ پوست شما را کاهش می دهد و یک احساس چسبندگی موقت در صورت شما ایجاد می کند،. ویتامین C موجود در لیمو می تواند جوش های سر سیاه و سایر لکه های صورت شما را پاک کند.

یک سفیده ی تخم مرغ را با چنگال آنقدر هم بزنید تا کف کند.

چند قطره آب لیمو اضافه کنید، و روی صورت بمالید تا خشک شود. اگر تشخیص دادید که خشک شده است، لبخند زدن برای شما، دشوار خواهد بود.

در نهایت، ماسک صورت را بشویید.

ماسک صورت لایه‌بردار سفیده تخم‌ مرغ

این ماسک موجب پاکسازی و بازشدن منفذهای پوست می شود و بیشتر برای اشخاصی که ساکن شهرهای بزرگ و آلوده هستند، مناسب خواهد بود. برای ساخت این ماسک، مراحل درج شده در زیر را به ترتیب انجام دهید.

سفید و زرده را از یکدیگر جدا کنید.سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید.دستمال کاغذی حوله‌ای برداشته، آن را در سفیده تخم مرغ بخوابانید و سپس روی پوست صورت قرار دهید.اجازه دهید دستمال خشک شود. سپس به آرامی آن را از روی پوست بردارید.صورت خود را با آب ولرم شسته و در صورت نیاز، کرم مرطوب‌کننده روی آن بمالید.

معجزه ماسک زعفران

زعفران کاربردهای درمانی زیادی داشته و در بسیاری از داروهای قدیمی به شکل اکسید ضد عفونی و ضد افسردگی یافت می‌شود. این ادویۀ قدیمی منبعی از مواد معدنی غنی مانند: مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیوم است که در تقویت سلامتی بسیار مفید هستند. همچنین غنی از بسیاری از ویتامین‌ها مانند ویتامین A، فولیک اسید، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C است که برای سلامتی در حد مطلوب ضروری است و جوانی پوست را حفظ می‌کند.

بهترین ماسک های خانگی صورت‎

طرز تهیه ماسک زعفران و شیر برای آکنه

زعفران غنی از ویژگی آنتی باکتری و پاک کنندگی است که آن را برای پاکسازی آکنه و بهبود چهره بسیار مفید می‌سازد.

مواد تشکیل دهنده:

۳ تا ۴ رشته زعفران

نصف فنجان شیر

طرز تهیه:

اجازه دهید رشته‌های زعفران به مدت ۲ ساعت با شیر دم بکشد. سپس این شیر را روی صورت و گردنتان بمالید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورتتان را بشویید. استفاده از این ماسک را ۳ تا ۴ بار در هفته در خانه ادامه دهید. با استفادۀ مداوم، پوست شما آکنه نمی‌زند و لک‌هایی که از جوش‌های قبلی به جا مانده کاهش می‌یابد.

ماسک صورت عسل و دارچین

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت زیبایی و جوان کننده

نصف یک قاشق غذاخوری دارچین

نصف یک قاشق غذاخوری جوز هندی

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق آب لیمو تازه

طرز تهیه ماسک صورت عسل و دارچین خانگی

این مواد را در یک ظرف با یکدیگر مخلوط کرده. آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. ممکن است برای مدتی کوتاه احساس سوزش کنید اما تحمل کنید. صورتتان را با آب بشویید و سپس روی پوستتان کرم خنک بزنید. بعد از 5 دقیقه می توانید اثرات شگفت آور این ماسک را بر پوست خود ببینید.