«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

لفاظی وزیر امور خارجه اسرائیل علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دوشنبه در دیدار با نماینده آمریکا در امور ایران مدعی شد که تهران قصدی برای بازگشت به توافق هسته‌ای سال 2015 ندارد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

به گزارش «یدیعوت آحارونوت»، لاپید در این دیدار بار دیگر ادعای رژیم صهیونیستی درباره ایران را تکرار کرده و گفت که ایران با مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای خود به دنبال خرید زمان بوده و موضوع پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای سال 2015 دیگر مطرح نیست.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ایران هیچ قصدی برای بازگشت واقعی به توافقی که دولت ترامپ در سال 2018 به صورت یکجانبه از آن خارج شد را ندارد.

مالی در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنیع» رئیس موساد نیز دیدار خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، رابرت مالی با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیداری نخواهد داشت.

قرار است که نشست ایران و گروه 4+1 برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران روز هشت آذرماه در وین اتریش برگزار شود.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

تاکنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است. یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز چند روز پیش با بیان اینکه در میز مذاکرات وین آماده نیل به توافق خوب هستیم، نوشت: بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات یک اصل مهم و راهگشا است.