«پت فالن» قانونگذار جمهوریخواه حوزه انتخابیه چهارم ایالت تگزاس در آمریکا در توییتی نوشت:«اقدامات خصمانه اخیر ایران، چین و روسیه در عرصه جهانی ثابت می‌کند که آنها برای دولت بایدن هیچ احترامی قائل هستند.»

جمهوریخواه آمریکایی: ایران، روسیه و چین برای دولت آمریکا احترام قائل نیستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک قانونگذار ایالتی آمریکایی اذعان داشت که ایران، روسیه و چین برای دولت آمریکا هیچ احترامی قائل نیستند.

«پت فالن» قانونگذار جمهوریخواه حوزه انتخابیه چهارم ایالت تگزاس در آمریکا در توییتی نوشت:«اقدامات خصمانه اخیر ایران، چین و روسیه  در عرصه جهانی ثابت می‌کند که آنها برای دولت بایدن  هیچ احترامی قائل هستند.»

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی نیز روز شنبه با اشاره به شکل گرفتن ائتلاف قدرتمند ایران، روسیه و چین نوشت، رسمی شدن همکاری آشکار و فزاینده ایران، روسیه و چین نشان دهنده تقویت اتحاد قدرتمند ضد آمریکایی است.

وبگاه «ریل کلییر دیفنس» نوشت، ایران با حمایت چین و روسیه وارد دور جدید مذاکرات وین می‌شود. آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا در تماس تلفنی درباره توافقنامه مشارکت راهبردی مشابه آنچه ایران در اوایل سال جاری با چین امضا کرد، گفت‌وگو کردند.

در بخش دیگر این مطلب آمده است، لازم نیست دانشمند علوم سیاسی باشید تا ببینید که ظهور محور چین،ایران، روسیه برای به چالش کشیدن نظم بین‌المللی(ادعایی آمریکا) پس از جنگ سرد، مهم ترین تحول ژئو پلیتیکی دهه گذشته است. رسمی شدن همکاری آشکار و فزاینده بین این سه کشور نشان دهنده این است که پیوستن آنها به این ائتلاف کمک می‌کند تا به طور موثرتری به اهداف مشترک و انفرادی دست یابند، خواه سقوط دلار آمریکا به عنوان ارز جهانی، خط لوله نورد استریم-۲ (روسیه) یا مسئله تایوان با چین باشد یا عزم ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای.

این وبگاه نوشته است، متاسفانه، نه تنها دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هیچگونه اطمینانی را به وجود نیاورد که دیدگاهی راهبردی برای مقابله با این اتحاد داشته باشد، بلکه هر کاری که این دولت در ۱۱ ماه گذشته انجام داده ، از شکست وعقب نشینی عجولانه‌اش از افغانستان تا تشویق آشکار تایوان به مشارکت در سازمان‌های بین‌المللی، تنها در خدمت تقویت این اتحاد قدرتمند ضد آمریکایی است.

چندی قبل نیز وبگاه آمریکایی «اینترسپت» نوشت،  نظرسنجی اکتبر دانشگاه مریلند نشان داد که شمار قابل توجهی از ایرانیان بر حس بی اعتمادی به بایدن تاکید دارند. این نظرسنجی نشان داد که اکثریت پاسخ دهندگان بر این باو رند که در صورت ورود مجدد آمریکا به توافق هسته‌ای، آمریکا به آن  پایبند نخواهد بود و ایرانی‌ها فقط نسبت به ترامپ، دیدگاه مطلوب‌تری به بایدن داشتند.