پرسش‌ها و پاسخ‌ها در نشست خبری دیروز رئیس‌جمهور با واکنش‌ها و تحلیل‌های مختلفی روبرو شده است.

نشست خبری رییس‌جمهور؛ مساله غیبت برخی پرسش‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: گفت‌وگوی مستقیم مسئولان ارشد با مردم یک ضرورتی است که باید مستمر باشد تا مردم و نمایندگان آن‌ها در رسانه‌ها، بدون واسطه سوال‌ها و ابهام‌های موجود را مطرح کنند و همین رویه، بستری راهبردی برای گشودن گره‌های ذهنی و خنثی‌کردن عملیاتی روانی - رسانه‌ای جریان رقیب و دشمن است تا مطالب را از غیر نشوند، چه آنکه چنین مطالبی لابد دست‌کاری شده است و یحتمل اصل ماجرا آن‌طور که هست، منتقل نمی‌شود.

در نشست خبری رئیس‌جمهور محترم، تقریبا موضوع خاصی نبود که قبلا گفته نشده باشد، به عبارتی حرف تازه‌ای برای مردم وجود نداشت، چه آنکه غالب موارد یاد شده طی همین چند روز از سوی برخی مسئولان دولتی بیان شده است.

انتظار می‌رفت برنامه‌های عملیاتی دولت به منظور حل مشکلات، میزان تحقق وعده‌ها و چگونگی اجرای مابقی آن‌ها در دو سال باقی‌مانده بیان شود؛ اما پرسش و پاسخ‌ها از این جنبه می‌توانست بهتر باشد.

برخی همکاران رسانه‌ای سوالاتی داشتند، ولی به تصمیم هیأت برگزارکننده، امکان حضور در جایگاه و طرح پرسش را نیافتند و انتظار می‌رود در فرصت‌های بعدی به سوالات آنها پاسخ داده شود.

دولت محترم برای ادامه مسیر خود و همچنین تاثیر ملموس سیاست هایش در معیشت مردم، باید یک برنامه مدون و علمیاتی و هدف‌گذاری مشخص داشته باشد و با آسیب شناسی عملکرد برخی از دستگاههای و مدیران ناتوان به سمت اهداف و برنامه ها حرکت کند تا آثار خدماتش ملموس تر شود و با مهار تورم، سطح رفاه و معیشت خانوارها افزایش و مشکلات اقتصادی کاهش یابد.