فعال سیاسی اصولگرا گفت: ترفند اصلاح طلبان این است که با نیروهای سفید خود وارد عرصه شوند اما در عین حال رادیکال ‌هایشان شلوغ بازی راه می‌اندازد تا با امتیازگیری زمینه تأییدصلاحیت نیروهایش را فراهم کنند

ترفند اصلاح‌طلبان؛ شلوغ‌بازی رادیکال‌ها و ورود چهره‌های سفید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اصلاح طلبان از یک طرف دنبال تند کردن فضا هستند و اصرار به تحریم دارند. از یک طرف دیگر به لاریجانی و نزدیک شدن به او برای کسب موفقیت در انتخابات آتی دل بسته اند.

علی یوسف پور در گفتگو با فردا درباره رویکرد دوگانه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دوازدهم گفت: اصلاح طلبان چند گروه هستند. یک گروه از اصلاح طلبان مثل نهضت آزادی و ملی مذهبی ها رویکرد سکولار دارند و به حکومت دینی معتقد نیستند. این گروه بیشتر در مدار غرب حرکت می کند. گروه دوم، اصلاح طلبانی هستند که خود را خط امامی می خوانند ولی تقیّدی به تبعیت از رهبری و سیاست های کلان نظام ندارند. گروه سوم اصلاح طلبان نظام و ولایت فقیه را قبول دارند اما فرمان جریان اصلاحات دست این گروه نیست.

وی افزود: اصلاح طلبانی که پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم را انجام دادند در زمره گروه دوم و سوم هستند. گروه دوم این ترفند را دارد که نیروهای پلاک سفید اصلاح طلب خود را وارد عرصه کرد، در عین حال با چهره های رادیکال شان شلوغ بازی راه می اندازد که فضا را تند کند تا با امتیازگیری زمینه تأییدصلاحیت نیروهایش را فراهم کند. متأسفانه رفتار و کردار و عملکرد اصلاح طلبان در دهه های گذشته نشان می دهد که خیلی از آنها اصلا به منافع ملی توجه نمی کنند. گروه سوم اصلاح طلبان چون نظام و رهبری را قبول دارند به لحاظ شخصی تصمیم گرفتند برای انتخابات مجلس پیش ثبت نام کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره چشم امید اصلاح طلبان ورود کرده به انتخابات به علی لاریجانی بعد از مواضع رادیکالی سیدمحمد خاتمی و جبهه اصلاحات گفت: این احتمال وجود دارد. زمانی اصلاح طلبان روی حمایت از حسن روحانی و علی مطهری اجماع کرد یعنی کسانی که سبقه اصولگرایی داشتند. قطعا نامزدهای اصلاح‌طلب در زمان پای کار نبودن لیدر و تشکیلات مرکزی شان، حول کسی مثل آقای لاریجانی که از نظر فکری به آنها نزدیکتر است جمع می شوند.

منبع: فردا