اصلاح‌طلبان گویا شمشیر را از رو بسته‌اند. بعد از سخنان ساختارشکن خاتمی حالا جلایی‌پور می‌گوید اگر اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت نشوند، کشور دچار ناآرامی می‌شود.

تکرار حرف عفت مرعشی قبل از انتخابات 88 این‌بار از زبان جلایی‌پور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سایت فردا نوشت: حمیدرضا جلایی‌پور، یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب، اخیرا در یادداشتی در روزنامه «اعتماد» نوشته است: «اصلاح‌طلبان در روزهای اخیر معتقدند در انتخابات نامزد ندارند، اما همین جریان باز روی اثر شورای نگهبان روی نامزدهای خود متمرکز شده است، این تناقض برای جریانی که اعلام کرده است در انتخابات آتی نظری نداشته و متمایل به تحریم است، بیش از آنکه نشانه پیچیدگی سیاسی باشد ناشی از یک ریسک بزرگ در آینده است. از نگاه این جریان سیاسی فاصله‌گذاری با سازوکارهای سیاسی حاکمیت توسط اصلاح‌طلبان توان بالقوه‌ای برای احیای سرمایه اجتماعی خود در طبقه متوسط را داراست و پس از سرخوردگی قطعی طیف خاکستری داخلی از اپوزیسیون خارجی بهترین فرصت برای بازآفرینی نقش جدید را برای اصلاح طلبان ایجاد میکند در آینده؛ به نوعی عدم چسبندگی با حاکمیت توانایی جذب حداکثری قشر ناراضیان و نخبگان و سر حلقه های فکری داخلی آن را برای اصلاح طلبان به وجود خواهد آورد؛ پس حضور و مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفندماه، این چسبندگی را تشدید می‌کند. از این رو اغتشاشات بستری مناسب برای یارگیری سیاسی است».

سخن جلایی‌پور آشکارا به این موضوع اشاره دارد که اگر حاکمیت به اصلاح‌طلبان امتیاز ندهد، آشوبی دیگر در کشور به راه می‌افتد. سخنی عجیب و بی‌پرده که تهدید آشکار نظام است. سخن جلایی‌پور  به نوعی تکرار حرف عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی قبل از انتخابات سال88 است که می‌گفت: «ولی خدا نکند تقلب کنند که اگر این‌گونه شود، مردم به خیابان‌ها می‌آیند و اعتراض می‌کنند. امیدوارم احمدی‌نژاد و دوستان خوارجش از مردم پاسخ دریافت کنند».

اصلاح‌طلبان گویا شمشیر را از رو بسته‌اند و در این مسیر سید محمد خاتمی هم هم‌صدا با رادیکال‌ها شده است؛ به نحوی که او نیز اخیرا در سخنانی نامتعارف انواع اتهامات و توهین‌ها را به نظام وارد کرد. با این اوصاف به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان اگر امتیاز لازم را از نظام نگیرند، می‌خواهند طرفداران خود را علیه نظام به کار بگیرند و شاید از ناآرامی‌های سال گذشته نیز سوءاستفاده کنند. هرچند دیگر بسیار بعید است بتوانند مانند سال88 کوچک‌ترین اقدامی علیه نظام انجام دهند زیرا مردم در شرایط کنونی اندک‌توجهی به اصلاح‌طلبان و حتی سخنان خاتمی نمی‌کنند و عملا سرمایه اجتماعی خاصی برایشان باقی نمانده است.