«اینها دستکاری در محتوا و تصاویر است، ایران تصاویر پرتاب موشک‌ها را فتوشاپ کرده تا تلاش کند که نشان دهد از قابلیت بالای موشکی برخوردار است؛ ایرانی‌ها تصاویر هواپیماهای قدیمی را هم دستکاری کرده‌اند تا آنها را به‌جای جت جنگنده رادارگریز جا بزنند.»

سکته موشکی صهیونیست ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه جام جم نوشت: اینها بخشی از اظهارات برایان هوک است که چند سال پیش در فضای مجازی منتشر شد و تلاش کرد تا با طرح چنین ادعاهایی برای ارگان رسانه‌ای سازمان سیا که از مدت‌ها قبل با طرح سؤالات و شبهاتی به‌دنبال تلقین این بود که پهپاد‌های ایرانی فتوشاپ هستند، خوراک خبری تهیه کند. ادعایی که به واسطه پرتاب موشک‌های ایرانی به عین‌الاسد و هدف‌قراردادن سربازان آمریکایی در  دیرالزور، عناصر داعشی  و تروریست‌های کومله تبدیل به یک رسوایی بزرگ برای مدعیان این شبهات شد اما این چرخه ادعایی پایان نیافت و تنگ‌نظران فرای تحریم‌های صورت‌گرفته هربار با شیوه‌های مختلف در تلاش بودند از تامین و تجهیز محصولات امنیت‌زا توسط جمهوری اسلامی ممانعت کنند. دامن‌زدن به پروژه ایران‌هراسی به بهانه ساخت پهپاد، صادرات موشک و... همه و همه گزینه‌های جدیدی بود که غربی‌ها در دستورکار خود قرار دادند تا شاید بتوانند ایران قوی را که امروز به‌دلیل تولید محصولات متنوع به ‌یکی از سرآمدترین قدرت‌های موشکی دنیا مبدل شده است به انزوا بکشاند و با این شیوه سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود را در منطقه پیاده کند.

شکست در این پروژه‌ها باعث شد تا ژاندارم خودش را وارد عرصه‌ای کند که بازنده آن از پیش مشخص بود و به قول امروزی‌ها اشتباه استراتژیک آنها باعث شد تا رسوایی رژیم‌صهیونیستی که حیات خود را در ترور، خرابکاری، ایجاد ناامنی و آشوب در منطقه می‌داند، یک بار دیگر تکرار شود.

 از توهم تا حقیقت 

مدتی بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در اظهارات خود از ادبیاتی استفاده می‌کرد که نشان‌دهنده گرفتاری آنها در توهمی بزرگ بود. نتانیاهو مدعی بود که ایران را غافلگیر می‌کند و برای حمله نظامی به ایران به کمک آمریکا هم نیاز ندارد؛ اظهاراتی که مسئولان نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف به‌طور عملیاتی پاسخ آن را داده‌اند؛ و در نهایت این رژیم غاصب درگیر بومرنگ استراتژی هزارخنجر شد؛ وزارت‌دفاع به رونمایی از پرنده مهاجر ۱۰ پرداخت و رئیس‌جمهور دستور الحاق موشک‌های خرمشهر و قاسم را در مراسمی که صحبت از موشک‌ها و پهپاد‌های اسرائیل‌زن بود صادر کرد. شاید تا این لحظه هنوز نتانیاهو به این امید بود هر زمان که بخواهد با استفاده از ظرفیت قطعات معیوبی که از سوی عوامل وی وارد صنعت موشکی و پهپادی کشور شده است، می‌تواند به یگان دفاعی ایران ضربه بزرگ و غیرقابل جبرانی وارد کند. ماجرایی که نتانیاهو و معاندان ایران اسلامی به آن دل خوش کرده بودند، از این قرار بود که آنها فکر می‌کردند تیم موساد توانسته است تا قطعات آلوده را وارد صنعت دفاعی ایران کند؛ مسأله‌ای که پس از شناسایی و انهدام یک شبکه جاسوسی از سوی سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آشکار شد و تا به امروز و براساس خواست ایران این تیم به بازی گرفته شد. این شبکه قصد داشت تا از طریق تزریق هزاران کانکتور (اتصال‌دهنده) قطعه‌ای هفت سانتی‌متری به چرخه تولید موشک و پهپاد کشور، ایران را در مواقع بحرانی که نیازمند بهره‌برداری از این تجهیزات است زمینگیر و خریداران این محصولات نظامی را از انتخاب خود پشیمان کنند. تلاش این شبکه خرابکار نشانگر تاثیرگذاری شگرف صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و حقانیت تصمیم راهبردی ما به‌منظور ایجاد بازدارندگی دربرابر تهدیدات دشمنان قسم‌خورده ملت ایران دارد و بی‌دلیل نیست که خرابکاری صنعتی یکی از شیوه‌های سرویس‌های جاسوسی برای زمین‌ زدن جمهوری اسلامی بوده است.

 اسرائیل، همچنان شوک

یک مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد طی ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملا حرفه‌ای و کارآزموده که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیزشده را برای به‌کارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند، در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد. این مقام مسئول اظهار داشت: این شبکه با هدایت مستقیم سازمان موساد قصد داشت با فروش قطعه تجهیزشده، موشک‌های تولیدشده را به ابزاری انفجاری برای ضربه‌زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند. وی افزود: با اجرای این پروژه کاملا موفق کلیه مسیرها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال قطعه مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی‌شان شناسایی شدند و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند. این مقام مسئول با اشاره به پیچیدگی و ابعاد فنی این پروژه اظهار کرد: دشمن صهیونیستی تا چندی قبل کاملا مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده، لیکن پس از واردشدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده، همچنان در شوک است.

 نحوه عملکرد قطعه معیوب

سردار فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در توضیح خنثی‌سازی خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی کشور گفت: تلاش شده بود که روی برخی قطعات کانکتور مداری انفجاری و غیرقابل‌ شناسایی گذاشته شود تا در زمان و تاریخ مشخص و تعیین‌شده منفجر شود. جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر این خرابکاری کشف نمی‌شد و این قطعات به کاربرده می‌شد، تمامی موشک‌ها از حیز انتفاع خارج می‌شد.

 خسارت ۱۹میلیون دلاری 

سخنگوی وزارت دفاع هم درباره ابعاد چگونگی خنثی‌سازی بزرگ‌ترین خرابکاری صنایع موشکی گفت: شخصی که ماجرای قطعات معیوب را لو داده، ایرانی و غیرنظامی بوده که پس از انتقال مسأله به حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، شبکه کم‌کم و بدون این‌که موساد متوجه شود شناسایی شد. که اگر این خرابکاری اتفاق می‌افتاد، حدود ۱۹میلیون دلار برای ما هزینه ایجاد می‌کرد. سردار طلایی‌نیک به این مورد نیز اشاره کرد که یکی‌ دیگر از فعالیت‌های رژیم‌صهیونیستی در این حوزه صرف هزینه سنگین برای کاستن قیمت کانکتورهای مورد استفاده ما در بازار بود.سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به سؤالی دراین‌باره که آیا امکان بومی‌سازی قطعات و مواد اولیه برای ما وجود ندارد، گفت: در سال‌های اخیر یک برنامه جامع برای بومی‌سازی قطعات و مواد اولیه سامانه‌ها تسلیحات و تجهیزات دفاعی به‌صورت کاملا مدون وجود دارد و ما بخش قابل‌توجهی از اعتبارات خود را برای تحقیقات و تامین قطعات حساس در سال‌های اخیر به‌کارگرفته‌ایم. 

وی افزود: برآیند این برنامه آن است که ۹۰ درصد سامانه‌ها، تسلیحات و تجهیزات بومی شده است اما ۱۰ درصد باقیمانده یا به‌دلیل این‌که اقتصادی نیست یا قطعه‌ای است که به‌صورت عمومی در بازار وجود دارد هنوز توسط ما بومی‌سازی نشده است. البته در سال‌های اخیر این رقم به کمتر از ۱۰ درصد نیز رسیده است.  سردار طلایی‌نیک، بیان کرد: ما در سال‌های اخیر تعدادی آزمایشگاه‌ فنی را ایجاد کردیم تا هر قطعه‌ای  از خارج کشور وارد 

می کنیم در این آزمایشگاه‌ها تحت بررسی فنی قرار بگیرد. پس از آن یک کد رهگیری به این قطعه تخصیص داده می‌شود که بعدا قابل ردیابی و رهگیری نیز باشد. لذا این مورد نیز امروزه در کنترل و اختیار ما قرار دارد.

انفجار در غروب برجام

در جریان شروع جنگ روسیه و اوکراین بود که غربی‌ها سوژه‌های جدیدی برای ایران‌هراسی ترسیم و تلاش کردند تا با اظهارات غیرمستند، جمهوری اسلامی ایران را متهم به فروش پهپاد به روسیه برای استفاده در این جنگ کنند، چراکه غرب می‌دانست با دیپلماسی نوین جمهوری اسلامی و ترسیم نظم نوین جهانی دیگر بهانه و قدرتی برای جلوگیری از غروب برجام ندارد؛ همان‌طور که پیش از این اعلام شده است، تحریم‌های تسلیحاتی ایران مهر سال‌جاری رسما تمام می‌شود؛ مسأله‌ای که به‌هیچ‌عنوان به مذاق آمریکا و اسرائیل خوش نیامده و برای فرار از آن مترصدند با هر شیوه‌ای حس ناامنی و ناتوانی را به دروغ از ایران به دنیا مخابره کنند. از همین رو سازمان موساد با انتقال کیت‌های انفجاری زمان‌دار، قصد داشت با برنامه‌ریزی قبلی غروب برجام را به غروب موشکی ایران تغییر داده و ضمن القای حس ناامنی و خسران به کشورهایی که قصد دارند محصولات موشکی و پهپادی مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند، آنها را به سمت خرید تجهیزات نظامی و دفاعی کنترل‌شده از خود سوق دهد، پروژه‌ای که برای چندمین بار خنثی شد و ناکامی آنها در چنگ‌انداختن به چهره ایران قوی را رقم زد. حال باید دید با توجه به شکست پروژه بزرگ‌ترین اقدام به خرابکاری نظامی در صد سال اخیر غرب درصدد پیاده‌سازی چه حیله‌ای برای ایجاد محدودیت و ممنوعیت پیشرفت ایران دارد.