​وزیر امور خارجه فرانسه خواستار مذاکره ایران و آمریکا پیش از برداشتن گام بعدی تهران در کاهش تعهدات برجامی‌اش شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه در جمع قانونگذاران در پاریس یادآور شد که ایران و آمریکا تا برداشتن گام بعدی تهران در راستای کاهش تعهدات برجامی‌اش بیش از یک ماه فرصت دارند تا گفت‌وگو برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه را آغاز کنند.

 

لودریان درباره تلاش‌های رئیس جمهور کشورش برای انجام یک گفت‌وگو میان تهران و واشنگتن  گفت: ما بر این باوریم، این ابتکار عمل که تاکنون نیز موفقیت‌آمیز نبوده است همچنان روی میز قرار دارد.

 

وی در ادامه از هر دو طرف خواست تا پیش از فرارسیدن ششم نوامبر، تاریخی که دولت ایران احتمالا گام بعدی کاهش اجرای تعهداتش در برجام را برمی‌دارد با یکدیگر مذاکره کنند.

 

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: اکنون به ایران و آمریکا بستگی دارد که از این لحظه استفاده کنند چراکه تهران اعلام کرده است، اوایل نوامبر گام‌های جدیدی را برای کاستن از تعهداتش در توافق وین برمی‌دارد. این اقدامات می‌تواند به ایجاد تنش‌های جدید منجر شود.

 

بنابر این گزارش، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه  با بیان اینکه راه تمام و مسیر بسته نشده و باز هم اروپایی‌ها و دیگران (برای مذاکره) تلاش می‌کنند، گفت: هر زمانی که حقوق ملت ایران مورد احترام و کرامت ملت ایران مورد توجه قرار بگیرد و حاضر شوند به عزت این ملت توجه کنند، راه بسته نیست؛ باز هم راه باز است.