سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید دارد که ایران مسئول تامین امنیت حوزه خلیج فارس است و آمریکا و غربی‌ها نمی‌توانند نسخه امنیتی برای منطقه بپیچند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، طرح «صلح هرمز» رئیس‌جمهور و امنیت منطقه خلیج فارس را یادآور شد و گفت: امنیت حوزه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برای جامعه بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد و مطابق رژیم حقوقی منطقه، جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه شمالی خلیج فارس و دریای عمان در تامین امنیت  مسئولیت دارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشورهای سلطه‌گر و قدرت‌های متجاوز از جمله آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنها همیشه به دنبال دخالت نظامی و مانور سیاسی برای به‌هم زدن امنیت منطقه بودند اما جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته اجازه دخالت به این نیروهای متجاوز نداده تا برای امنیت منطقه تعیین تکلیف کنند.

نقوی حسینی افزود: استراتژی جمهوری اسلامی ایران از این به بعد هم به همین صورت است، منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان متعلق به کشورهای منطقه است و دارای رژیم حقوقی حقوقی خاص است. بنابراین هیچ قدرت سلطه‌گری نباید در مورد امنیت این منطقه تصمیم بگیرد، کشورهای بیگانه و دور همچنین حق ندارند که برای امنیت منطقه نسخه امنیتی بپیچند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قطعا با هر نوع مداخله برخورد خواهد کرد، همانطور که تاکنون کِشتی‌های متخلف را متوقف و بازرسی کرده است. بنابراین این سیاست با هدف ارتقاء امنیت منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رئیس‌جمهور در هفته‌های اخیر و در مجامع و مراسم‌های گوناگون تاکید داشته است که منطق و استراتژی ایران امنیت برخواسته از درون است، وی همچنین در ارتباط با امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به ناامنی حاصل از حضور نیروهای خارجی در منطقه اشاره کرده و یادآور شده است که جمهوری اسلامی اجازه دخالت به بیگانگان و متجاوزان برای تعیین تکلیف امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس نخواهد داد