عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، ورود زودهنگام به انتخاباتی کردن فضای کشور را مضر و غلط است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا سلیمی با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات مجلس و فضای حاکم بر کشور گفت: انتخابات در ایران به عنوان نماد مردم سالاری شناخته می شود؛ البته انتخابات ساز و کار مشخص خود را دارد و قانون زمان برگزاری آن را در کشور مشخص کرده و نباید خارج  از بازه زمانی مشخص شده، فضای کشور انتخاباتی شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از مسئولان دولتی به دلیل شانه خالی کردن از پاسخگویی نسبت به انجام وظایف خود به مردم تلاش می کنند که در سال های منتهی به انتخابات، فضای کشور را انتخاباتی کرده و ذهن مردم را از پرداختن به مسائل مهم کشور منحرف کنند، که این قبیل اقدامات شایسته نیست و مراجع قانونی باید با مسئولان مقصر در این امر برخورد کنند.

وی افزود: فاصله میان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، نزدیک به 14 ماه است؛ بنابراین اگر فضای انتخاباتی خارج از بازه زمانی مشخص شده در قانون در کشور ایجاد شود، می توان گفت عملا برنامه ها و اهداف کشور زیر سایه انتخابات کنار رفته و دو سال مسئولان درگیر برگزاری روند انتخابات خواهند شد که به طورقطع، آثار زیان باری برای پیشبرد اهداف کشور در بر خواهد داشت.

بازه زمانی انتخابات در قانون مشخص شده است

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: اجرای قانون در هر مسئله باید مورد توجه قرار گیرد و تخطی کردن از آن می تواند به کشور ضربه بزند. انتخابات تجلی حضور مردم در صحنه اداره کشور می شود  که اگر روند آن خارج از بازه زمانی مشخص شده در قانون صورت گیرد، می تواند فضای کشور را مسموم کرده و باعث شانه خالی کردن مسئولان کشور از پاسخگویی نسبت به وظایف خود شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: به طور قطع خسارات ناشی از انتخاباتی کردن فضای کشور در حال حاضر و خارج از محدوده زمانی مشخص شده در قانون نسبت به فواید آن بیشتر است؛ بنابراین توصیه می شود که دستگاه های نظارتی کشور با کمال دقت، اینگونه فضاسازی ها را رصد کرده و با متخلفان برخورد کنند.