​ فعال اصولگرا با اشاره به تشکیل ائتلاف‌های نوظهور در صحنه سیاسی کشور، گفت: معمولا زمان انتخابات همه احساس تکلیف می‌کنند و برای پست و مقام، جبهه‌های سوم و چهارم درست می‌کنند، اینها یکبار مصرف هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«حسن غفوری‌فرد» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: ممکن است افرادی دور هم جمع شوند و با یک اعلامیه اعلام موجودیت کنند ولی از نظر قانونی نمی توانند فعالیت کنند زیرا فعالیت آنها در انتخابات ممنوع است، می‌خواهد جبهه سوم یا دهم باشد.

وی یادآور شد: کسی بخواهد کار سیاسی انجام دهد باید قوانین کشور را قبول داشته باشد. اگر نظم، قانون و تحزب را قبول ندارند چرا با عناوین حزبی بازی می‌کنند؟

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: مهم نیست اصلاح طلب و اصولگرا را قبول داشته باشند، قانون مداری و تمکین به قانون اهمیت دارد. مخالف مشارکت شخص یا گروهی در عرصه سیاسی- انتخاباتی کشور نیستم اما حزب یا جبهه ای که می‌خواهد فعالیت سیاسی انجام دهد باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اقدام به ثبت تشکل خود کند.

غفوری فرد افزود: این گروه‌ها اگر هنوز اقدام به تاسیس نکرده اند باید مراحل قانونی را طی کنند و اگر قبلا ثبت شده اند باید اساسنامه و مرامنامه خود را با قانون جدید احزاب تطبیق دهند. هر خط و جبهه ای اعم از جبهه سوم و ... اگر روند متعارف ثبت، تاسیس و معرفی خود به وزارت کشور را انجام ندهند غیرقانونی است.

وی ادامه داد: کاری نداریم آنها اصولگرایان را قبول دارند یا ندارند برای ما مهم فعالیت قانونی است و سخنان آنها تغییری در قانون ایجاد نمی‌کند.  

رئیس پیشین خانه احزاب ایران خاطرنشان کرد: بر فرض بگویم هیچ فرد و گروهی را قبول ندارم آیا برای من مشروعیت به همراه دارد؟ بنابراین با سر و صدا کردن نمی‌توان در صحنه سیاسی کشور تاثیرگذار بود. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان گروه‌های شناخته شده و شناسنامه‌دار هستند و عمل سیاسی آنها در چارچوب قانون است و با اعلام نظر برخی افراد مشروعیت و جنبه قانونی خود را از دست نمی‌دهند.

غفوری فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چند دستگی اصولگرایان، یادآور شد: اطمینان دارم برای انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی، اصولگرایان به لیست واحد در تهران می‌رسند.