دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو شورای راهبردی وحدت اصولگرایان به تشریح راهبردهای اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس، به تشریح جزئیات مباحث مطرح در نشست فصلی دبیران واحدهای استانی و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین که امروز پنج‌شنبه (۱۳تیرماه) در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد، پرداخت.

به گفته خجسته‌پور در ابتدای این جلسه محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت که سال ۹۸ سال انتخابات است و ذهن بسیاری از فعالان سیاسی به مقوله انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی معطوف می‌شود.

باهنر افزود: سیاست راهبردی ما مثل انتخابات گذشته وحدت حداکثری است و باید حداکثر نیروهای اصولگرا را بتوانیم دور هم جمع کنیم.

وی ادامه داد: ما متأسفانه در غیبت احزاب چارچوب‌مدار قدرتمند در هر انتخاباتی اکثر انرژی‌مان صرف ایجاد وحدت در درون خودمان می‌‌شود. اما ناچاریم روی وحدت کار کنیم چون اگر به وحدت نرسیم اولاً رأی‌مان پراکنده و مشتت می‌شود و ثانیاً عدم اجماع روی رأی مردم هم اثر می‌گذارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تأکید براینکه هدف ما هم وحدت صددرصدی است، خاطرنشان کرد: با این حال وحدت صددرصدی عملاً غیرممکن است ضمن اینکه وحدت ما نیز وحدت فلسفی نیست و قرار نیست هر نحله اصولگرایی از ایدئولوژی خود دست بردارد بلکه می‌توانیم در عین داشتن سلایق مختلف در جریان اصولگرایی با هم وحدت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جریان اصولگرایی از طیف تند تند تا کند کند داریم و تلاش ما این است که بتوانیم همه این طیف‌ها را زیر یک چتر بیاوریم، تصریح کرد: به عبارتی دیگر ما نیاز داریم که حداکثر وحدت را داشته باشیم. زمینه و فضای رأی اصولگرایان در جامعه فراهم است و ما باید بتوانیم با ائتلاف خود در جریان اصولگرایی رأی مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری به دست آوریم.

باهنر ادامه داد: حدود ۱۸۰ حوزه تک‌نماینده و ۴۵ حوزه دو نماینده‌ای از ۲۹۰ نماینده مجلس داریم و هرچه تعداد نمایندگان یک حوزه انتخابیه کمتر باشد ضریب نفوذ جریان‌های سیاسی در انتخاب افراد کمتر می‌شود. اما در حوزه‌هایی که تعداد نماینده‌های آنها بیشتر است این جریانات سیاسی‌اند که اغلب تعیین کننده هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان تأکید کرد: تصمیم‌گیرنده نهایی در انتخابات در استان‌‌ها از نظر جامعه اسلامی مهندسین خود استان‌ها هستند. 

خجسته‌پور قائم مقام جامعه مهندسین اسلامی همچنین در خصوص بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: دبیران استانی این تشکل هر یک به بیان تحرکات انتخاباتی استان خود پرداختند و در خصوص ارتقای جایگاه  اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارنظر کردند.

خجسته پور گفت: پس از صحبت‌های باهنر و دبیران جامعه اسلامی مهندسین پرویز سروری عضو شورای راهبردی وحدت اصولگرایان در این نشست اظهار داشت که جمنا تجربه بسیار خوبی در جریان اصولگرایی بود و ما در موضوع جمنا توانستیم آرای مشتت را به یک سبد بزرگ و قوی تبدیل کنیم البته به پیروزی نرسیدیم و باید بتوانیم این سبد رأی را اضافه کنیم تا به پیروزی در انتخابات نائل شویم.

سروری همچنین در خصوص سازوکار شورای ائتلاف در مرکز و استان‌ها اشاره داشت و افزود: ما تلاش خودمان را کرده‌ایم که در ائتلاف در این دوره نقش احزاب و جوانان انقلابی و همچنین فعالان رسانه‌ای را بیش از پیش در این ائتلاف پررنگ کنیم. 

وی به فرآیند انتخاب اعضای ائتلاف و همچنین کاندیداهای مدنظر در جریان ائتلاف در استان‌ها و حوزه‌های انتخابی اشاره کرد و همچنین به بیان نحوه انتخاب کاندیداها و نماینده‌ها در آخرین مرحله تصمیم‌گیری در شورای ائتلاف پرداخت.

سروری در پایان اشاره داشت که تمامی تلاش ائتلاف بر این است که تصمیم‌گیرنده نهایی در هر حوزه انتخابیه بدنه اجتماعی نیروهای انقلاب و اصولگرایان در آن حوزه انتخابیه باشند.