عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است وقتی چین و روسیه توانسته‌اند علیرغم تحریم‌های آمریکا به قدرت بین‌المللی تبدیل شوند، جمهوری اسلامی نیز می‌تواند بدون اتکا به غرب، اقتصاد درون را تقویت کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر اینکه ادامه حضور اروپایی ها در برجام ثمری نداشته و این معاهده برای جمهوری اسلامی خاتمه یافته است، گفت: تهدید اروپایی ها برای خروج از برجام تهدیدی توخالی بوده و وقتی آنها به تعهدات خود عمل نمی کنند، بودن یا نبودنشان در برجام تأثیری ندارد.

پیام صریح اروپا در تهدید به خروج از برجام، عدم شفابخشی این نسخه است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با این حال، اعلام اروپا درباره خروج از برجام و تهدید جمهوری اسلامی، یک پیام صریح را به دولت ما مخابره می کند که هیچ امیدی به اروپا و غرب نیست و برجام نسخه شفابخشی برای حل مشکلات اقتصاد کشور نخواهد بود.

وی ادامه داد: در این باب باید به کشورهای روسیه و چین اشاره کرد که علیرغم تحریم از سوی آمریکا، با تکیه بر قدرت داخلی خود توانسته اند تحریم ها را مدیریت کرده و به سطح قابل توجهی از قدرت ملی و بین المللی دست پیدا کنند و هیچگاه منتظر غرب و برقراری روابط با آنها نبوده اند.

علیرضابیگی در ادامه با تأکید بر اینکه امکان بازگشت جمهوری اسلامی به ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل وجود ندارد، گفت: به لحاظ بین المللی دیگر موضوعی ما را تهدید نمی کند و تنها مشکل جمهوری اسلامی در داخل خواهد بود که نیازمند عزم ملی برای حل مشکلات است.

غرب توان رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد

وی ادامه داد: عدم اقدامات صحیح درباره یک قرارداد بین‌المللی که بدون هیچ پشتوانه‌ای و با اعطای امتیازات قابل توجه به طرف مقابل همراه بود، باعث بسیاری مشکلات شد که حدود 4 سال پیش، ولی الله سیف در اجلاس واشنگتن به آن اذعان کرد که با برجام چیزی نصیب جمهوری اسلامی نشده است و امروز به این موضوع رسیده ایم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سرگرم کردن مردم به اظهارات تبلیغاتی مانند این اظهارات که برجام سایه تهدید و جنگ را از سر ایران دور کرد به هیچ عنوان خریداری برای مردم نداشته و عملا مشخص شده که آمریکا و غرب به هیچ عنوان یارای رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ندارند و این شبح جنگ صرفا برای اهداف سیاسی و ایجاد باور نسبت به برجام ایجاد شد.