پوسته‌ای به نام برجام باقی مانده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو هیات رئیسه مجلس با یادآوری انفعال اروپایی‌ها و عدم عمل به تعهدات برجام، گفت: ایران نمی‌تواند نظاره‌گر غیرفعال باشد بنابراین مسیر کاهش تعهدات را ادامه می‌دهد.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح آینده برجام و احتمال خروج اروپا از توافق هسته‌ای، گفت: در صورتی که اروپا نتواند به تعهدات خود عمل کند، بهتر که از برجام خارج شود. بودن بی‌خاصیت اروپا در برجام موجب رفع موانع جمهوری اسلامی نمی‌شود و مشکلات این توافق را حل نخواهد کرد.

پوسته‌ای به نام برجام باقی مانده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپایی‌ها توان جبران نقض عهد آمریکا را ندارند، همچنین توانایی و اراده برای انجام تعهدات خود در قِبال برجام را ندارند. در حال حاضر نیز پوسته‌ای به نام برجام باقی مانده است که ایران نمی‌تواند در این شرایط نظاره‌گر غیرفعال باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در واکنس به نقض تعهدات طرف‌های مقابل مسیر معکوسی را برای کاهش تعهدات تعریف کرده است بنابراین اگر اروپایی‌ها نتوانند جبران مافات کنند، ایران مسیر کاهش تعهدات را ادامه می‌دهد تا از حقوق حداقلی خود پاسداری کند.

چین و روسیه هم از عهده مقابله با آمریکا بر نیامدند

وکیلی تاکید کرد: در صورتی که اروپایی‌ها به تعهدات خود جامه عمل نپوشانند بهتر که از توافق هسته‌ای خارج شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: چین و روسیه از دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای با ایران هستند که در این شرایط جنب اروپا تعریف می‌شوند. متاسفانه آنها نیز از عهده ایجاد موازنه در مقابل تحریم‌های یک طرفه آمریکا بر نیامدند.