خانه ملت نوشت: عضو هیئت رییسه مجلس با تاکید بر اینکه حق ایران است که از اینستاگرام شکایت و اعلان جرم کند، گفت: اگر مدیران اینستاگرام رفتار خود را جبران نکردند، می‌توان برای استفاده از آن محدودیت قائل شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص عکس‌العملی که ایران باید در قبال رفتار اخیر اینستاگرام داشته باشد، گفت: می‌شود اینستاگرام را تنبیه کرد یا جریمه یا علیه او شکایت کرد ولی نباید مردم خودمان را از این خدمات محروم کنیم زیرا در مسیر خواست آمریکایی‌ها است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اینستاگرام همچون حیاط خلوت آمریکایی‌ها عمل می‌کند و حذفی که در خصوص صفحات فرماندهان سپاه انجام داده، مصداق تبعیض ناروا و نوعی رفتار آپارتایدی و محکوم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: می شود از اینستاگرام شکایت و نسبت به رفتار او اعلان جرم کرد و این امر حق کشور و نظام است.

وی توضیح داد: می‌شود زمانی را معین کرد تا آنها این حقوق را برگردانده و حق دسترسی را آزاد کنند؛ زیرا اگر اینستاگرام، ابزار گردش آزاد اطلاعات است هیچ دولتی اجازه ندارد از آن به عنوان ابزار استعماری خود استفاده کند.

وکیلی با بیان اینکه هیچ دولتی چنین حقی ندارد، ادامه داد: اکنون که آمریکا در یک اقدام خصمانه و بدون آنکه در یک دادگاه صالحه اثبات شود که شخصی در ایران اهلیت استفاده از اینستاگرام را ندارد، یک طرفه آنها را محروم کرده، این یک رفتار آپارتدایدی و تبعیض نژادی است.

وی با اشاره به اینکه این امر، خواست دولت آمریکاست، گفت: تصمیم مدیران اینستاگرام در این خصوص تحت تاثیر فشار دولتمردان ایالات متحده بوده است؛ لیست صفحات بسته‌شده همان بلک لیستی است که دولت آمریکا تهیه کرده است.

عضو هیئت رییسه مجلس با انتقاد از بده و بستان بین مدیران اینستاگرام و دولتمردان ایالات متحده، افزود: این حق برای دولت ایران است که از مدیران اینستاگرام شکایت و اعلان جرم کند و بازه زمانی قرار دهد؛ اگر آنها در بازه زمانی مذکور جبران نکردند، آن وقت می‌تواند محدودیت قائل شد.

به گزارش خانه ملت؛ به تازگی اینستاگرام صفحات فرماندهان سپاه پاسداران را با استناد به سیاست ایالات متحده مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی مسدود کرده است.

214212