​معاون حقوقی رئیس جمهور، گفت: این معاونت از بخش‌های کلان اقتصادی کشور برای ارزیابی خسارات ناشی از نقض برجام درخواست کرده تا اقدامات حقوقی برای جبران آن را تعبیه کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا،‌ لعیا جنیدی در توضیح پیگیری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برای اخذ خسارات ناشی از نقض برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع نقض تعهد آمریکا در برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علی‌رغم توافق صورت گرفته را در دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه طرح کرد و دستور موقتی نیز به نفع ایران صادر شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به دستور صادر شده، سازمان حقوقی دولت به دنبال تامین خسارات ناشی از نقض توافق برجام است؛ از این رو در تلاشیم تا تمام خسارات وارده را مستندسازی کنیم و شرایط جبران آن از سوی ناقضان را فراهم کنیم.

وی افزود: همچنین از بخش‌های کلان اقتصادی داخلی کشور طبق شاخص‌ها درخواست کردیم تا خسارات ناشی از نقض عهد برجام را به طور کلی را ارزیابی کنند تا بتوان به صورت دقیق پیگیری کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در گفت‌وگو با خانه ملت، یادآور شد: با وجود اقدامات انجام گرفته و در حال انجام، به دنبال راهکار حقوقی و قضایی دیگر نیز هستیم تا خسارات ناشی از نقض برجام را ارزیابی و دریافت کنیم.